Finans & Ekonomi
“İNSAN ODAĞINI KAYBEDEN KURUMLAR YOK OLMAYA MAHKUM”
Yeni dönemin insan odaklı olacağını belirten Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam, “Türkiye Finans olarak insana yatırım diyor, insana yatırım yapmaya devam diyoruz. İnsan ve üretim bize kazandırır. Makinelerin yapamayacağı birçok şeyi insanlar yapıyor ve yapmaya devam edecek. İnsan odağını kaybeden kurumlar yok olmaya mahkumdur.” dedi.
Türkiye Finans Katılım Bankası’nın Fast Company Dergisi iş birliğiyle düzenlenen online “Üretime Dönüş” buluşmalarının “İnsan Odaklı Yeni Dönem” başlıklı üçüncüsüne Migros Ticaret A.Ş. İcra Başkanı Özgür Tort, Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Next Akademi Kurucusu Levent Erden ve Linkedin İnsan Kaynaklarından Sorumlu Eski Başkan Yardımcısı Yazar Steve Cadigan katıldı.
“YENİ DÜNYANIN TEMEL DÖNÜŞÜMÜ DİJİAL ANLAMDA OLACAK”
Türkiye Finans Genel Müdür Vekili Murat Akşam ev sahipliğini üstlendikleri ve “Z kuşağı müşterilerin önceliklerinin konuşulduğu” toplantıda, bankacılık sektörünün “yenilikçi ürünler ve dijital hizmetler” alanındaki çalışmalarını aralıksız sürdürdüğünü söyledi: “Türkiye Finans olarak bizler de bu konuda lider olmaya çalışıyoruz. Biz de hızlıca dijital kanallarımızı devreye aldık, dijital alt yapısı kuvvetli ürünlerimizi tek tek hizmete açtık. Artık bildiğiniz üzere para transferi saat 17.00’den sonra tüm bankalar arasında mümkün hale geldi. EFT sistemi 24 saate yayıldı. Önümüzdeki dönemde de finans tarafı bütünüyle zaman ve mekan bağımsız olarak ilerlemeye devam edecek. Sektörümüz 7 gün 24 saat boyunca müşterilerimize hizmet vermeye başladı. Şubelerimizin kapalı veya açık olması fark etmeksizin, dijital kanallardan hizmet vermeyi sürdürüyoruz. Kısacası 7 gün 24 saat, şubede veya evde müşterimiz olabilecek, finansman başvurusu yapabilecek veya katılım hesabı havuzlarını dijital olarak değerlendirebileceksiniz. Örneğin mobil uygulamamız TFX Target müşterilerimizin haftada 5 gün 24 saat döviz ve kıymetli maden ürünlerinde yatırım hizmetleri alabildikleri bir platformken artık oturduğunuz yerden hisse senedi alıp satabileceğiniz bir yatırım platformuna dönüştü. Yeni dünyanın temel dönüşümünün dijital anlamda olduğunu söylemek mümkün.”
“İNSANI ODAĞINA ALAN BİR YAPIYLA DEVAM ETMEK ZORUNDAYIZ”
Akşam, “dijitalleşmenin ve robotların rol oynayacağını” vurguladığı yeni dönemde “insan odaklılık yaklaşımından” asla ayrılmayacaklarını belirtti: “Hepimiz insanız. İnsana dokunan, insanı odağına alan bir yapı ile devam ediyoruz ve etmek de zorundayız. Doğrusu da bu. Biz, insana yatırım diyor, insana yatırım yapmaya devam diyoruz. İnsan ve üretim bize kazandırır. Türkiye Finans olarak biz, pandemi döneminde önce insan dedik ve toplumun farklı kesimleri için üretmeye, çalışmaya devam ettik. Öncelikle sağlık çalışanlarını ele aldık. Elbette tüm sektörler ayakta kalmak, devam edebilmek için çok fedakârca çalıştılar, çalışmaya da devam ediyorlar. Ancak sağlık çalışanlarını bu konuda önceliklendirerek ihtiyaçlarını hızlıca tespit ettik ve hemen onlara özel bir kampanya çalıştık. Ardından yaşlı olarak görmediğimiz, büyüklerimiz olarak saydığımız 65 yaş üstü olan müşterilerimizin hizmetine koştuk. Tüm bu kesimlere sadece finans hizmeti götürmedik. Market alışverişi, asistanlık hizmeti, emeklilik maaşlarını kapılarına kadar götürüp teslim etmek gibi pek çok hizmeti bir arada sunduk. Sonra kamu çalışanlarımıza yöneldik. Polis, asker, jandarma gibi her daim görevlerinin başında olan kamu çalışanlarımızın ihtiyaçlarına uygun olanaklar hayata geçirdik. Son olarak öğretmenlerimize önemli desteklerde bulunduk. Kademe kademe kısıtlamaların azalmasıyla, işletmelerin açılmasıyla, esnafa, KOBİ’ye kaldıkları yerden devam edebilsinler diye desteğimizi göstermeyi sürdürdük. Türkiye Finans için en önemli şey insana dokunmak. Bunu yaparak ilerliyor ve insanımızın ihtiyaçlarını belirliyoruz. Bunu yapmaktan mutluluk ve gurur duyuyor; faydasına çok inanıyoruz. Türkiye Finans olarak insana dokunan bir finans yönetimi yapmaya devam edeceğiz.”
“ESNEK ÇALIŞMA MODELİ JEST’İ HAYAT GEÇİRDİK”
Çalışanlarımız için çok hızlı davranarak sektörde bir ilki hayata geçirdiklerini kaydeden Akşam, “Farklı saat ve konum seçenekleri sunan esnek çalışma modeli JEST’i devreye aldık. Pek çok tedbirin yanı sıra konforlu ve rahat ulaşım noktasında da çalışanlarımıza destek olduk. Takım oyunu oynamak zorundayız. 3800 kişilik bir aileyiz. Tek ekip olarak bir arada çalışıyor, bu kültürü arkadaşlarımıza veriyoruz.” dedi.
“MAKİNELERİN YAPAMAYACAĞI BİRÇOK İŞİ İNSANLAR YAPIYOR”
Akşam, bu konuya ilişkin açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Diğeri ise hayata katılım… Bu da birlikte kazanıp birlikte paylaşmak vizyonumuzun bir parçası. Bir diğeri de sektöre eleman yetiştiren, birçok kurumda daha önce bizde çalışmış arkadaşların olduğu ve bu anlamda liderlik eden bir kurum olarak çalışanlarımızın eğitimli ve bilgili olmalarının önemi. Müşterilerimiz bizden danışmanlık istiyor. Beni ikna et, anlat diyor. Bu noktada çalışanlarımızın bir danışman, bir koç gibi işinde uzman, bilgili, bilinçli ve eğitimli olması gerekiyor. Müşteriyi dinleyecek, onu anlayacak, ihtiyacı karşısında ne sunacağını bilecek insanlarla çalışmalıyız. Biz Türkiye Finans olarak müşterilerimize danışmanlık yapacak; sektöre ve bankamıza, ürünü, hizmeti ve doğru davranışı bilen insanlar yetiştiriyoruz. Makinelerin yapamayacağı birçok şeyi insanlar yapıyor ve yapmaya devam edecek. İnsan odağını kaybeden kurumlar yok olmaya mahkumdur. Biz de çalışan arkadaşlarımızı bu çerçevede yetiştiriyoruz. Kısacası hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz nezdinde değerlendirdiğimizde insansız hiçbir şey olmaz. Biz, insan için çalışıyoruz. Temel değerlerimizden olan müşteri odaklılığımız çerçevesinde tek ekip ruhuyla ilerlemeye devam edeceğiz.”
“TÜKETİCİLERİN E-TİCARETE YÖNELDİĞİNİ GÖRDÜK”
Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan şunları dile getirdi: “Covid-19 salgını döneminde insanların farklılaşan ihtiyaçları nedeniyle alışveriş sepetlerindeki ürünler değişti. Hızlı tüketim sektörü her zaman büyüyen bir sektördü ancak pandemi döneminde ortaya çıkan yeni tüketim davranışlarının sonucunda büyüme yüzde 23 civarında oldu. Sektör bazlı baktığımızda ise gıda sektörünün yüzde 7, kişisel bakım sektörünün yüzde 6,5 ve temizlik ürünleri sektörünün yüzde 13 seviyelerinde büyüme gerçekleştirdiğini görüyoruz. Bu dönemde yapılan araştırmalarda tüketicilerin e-ticarete yöneldiğini gördük. E-ticaret zaten hızlı büyüyen bir sektördü, pandemiyle büyüme oranları yüzde 159’lara çıkarken normalleşme döneminde bu oran yüzde 115’ler seviyesinde gerçekleşti.”
“SOSYAL GERÇEKLİKLERİN KUCAKLANDIĞI BİR DÖNEMDEN GEÇİYORUZ”
Migros Ticaret A.Ş. İcra Başkanı Özgür Tort, Covid-19 salgınıyla başlayan toplumsal değişimin şirketlerin kültürüne de yansıdığını ve “kurumlarda sosyalleşmenin önem kazanıp insan ilişkilerinin öne çıktığını” kaydetti: “Hepimiz pandemiyle başlayan yeni döneme çok hızlı uyum sağladık. Bu dönemde sosyalleşmenin öneminin farkına vardık. İnsanların toplumla, aileleriyle olan bağları daha da güçlenecek. Sosyal gerçekliklerin kucaklandığı bir dönemden geçiyoruz. Bu değişimin şirketlere de yansıdığını, şirketlerde aile olma kültürünün daha pekiştiğini görüyoruz. Artık şirketlerde ekiplerin birbiriyle değil, birbirleri için mücadele ettiği bir ruh hali hâkim.”
“İNSAN ODAKLI ŞİRKETLER YOLLARINA DEVAM EDECEK”
Next Academy Kurucusu Levent Erden, insan odaklı şirketlerin yollarına devam edeceklerinin, bu gerçeğe sırt çevirenlerin ise tarihin tozlu sayfalarında yerlerini alacaklarının altını çizdi: “Zaman ve mekândan bağımsız olarak çalışmaya başladığımız andan itibaren hayatımız tamamen değişti. Bunun nedeni önceki dönemde bütün planların zaman ve mekâna göre yapılıyor olmasıydı. Bulunduğumuz dönemde mekân ve zaman kavramları farklı bir hal alınca ve iş süreçlerimiz zaman ve mekandan kopunca kültürel olarak bütün tanımlarımızı değiştirmek durumunda kaldık. Artık her sabah yepyeni bir normale uyanıyoruz. Seçme, beğenme ve değerlendirme kriterlerimiz değişiyor. Bu dönemde hız ve hızın gerekliliklerini anlamak hepimiz için bir mecburiyet olarak öne çıkıyor.”
“BU YENİ SÜRECİ HALA ÖĞRENME AŞAMASINDAYIZ”
Linkedin İnsan Kaynaklarından Sorumlu Eski Başkan Yardımcısı Yazar Steve Cadigan da iş dünyasına hâkim olacak yeni çalışma modeline dair öngörülerini paylaştı: “Pandemi ile büyük bir değişimi birlikte deneyimledik. Bir anda evlerimiz ofis haline geldi. Bu yeni süreci hâlâ öğrenme aşamasındayız ancak şimdiden görüyoruz ki bu deneyim sonucunda çoğu kurum çalışma şeklinde insanı önceliğine alarak hibrit bir model üzerinden ilerlemeyi tercih edecek. İleri teknolojiler hayatımıza girmeye devam edecek. Ancak bunun da ötesinde önemli olan konu insan olabilmek. İnsan olabilmek hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bir kariyer ve organizasyon düşünürken, insan zihnine saygı duymayı ve insanın yapabileceği şeyleri görmezden gelir bir duruş sergilememeyi öğrenmemiz gerekiyor.”
Benzer Haberler
-
KASIM 2024’TE YILLIK ENFLASYON YÜZDE 47,09…
-
İNTERNET REKLAM GELİRLERİ 2028’DE TÜRKİYE’DE 2,5 MİLYAR DÜNYADA İSE 3,4 TRİLYON DOLARA ULAŞACAK…
-
ZAİM GÜVENÇ’TEN BEŞİNCİ TEKLİ: AŞK DENİZİ…
-
TÜİK’E GÖRE ENFLASYON YÜZDE 50’NİN ALTINA DEMİRLEDİ…
-
KOBİ’LERDE REKABET VE DİRENÇ İÇİN DİJİTALLEŞME ŞART…
-
TÜRK TIPÇILAR BULDU: DAMAR SERTLİĞİ OLUŞUMUNDA PARAZİT ETKİSİ