Teknoloji perakendeciliğinin öncü markası Teknosa, 2020 yılının teknoloji alışveriş tercihlerini açıkladı. Geçtiğimiz yıl teknoloji alanında en çok “akıllı telefon” satın alındı.
Covid-19 salgını nedeniyle “değişen” ve “artan” teknoloji ihtiyaçlarının ön plana çıktığı ‘Teknoloji Alışveriş Raporu’na göre 2020 yılı içinde en çok akıllı telefonlar satılırken, son zamanların en dikkat çeken ürünlerinden robot süpürgelerin her yaş grubuna hitap ettiği ortaya çıktı.
NOTEBOOK VE TABLET SATIŞINDA REKOR ARTIŞ…
Geçtiğimiz yıl eğitimin büyük bir kısmının online devam etmesiyle; notebook ve tablet satışları arttı. Evde zaman geçirme süresi uzadıkça geniş hacimli fırınlar da yılın “çok satan ürünleri” arasına girdi. Covid-19 nedeniyle online ürün araştırma ve alışverişler katlanırken, hızlı teslimat seçenekleri ve web-chat, whatsapp canlı destek hizmetleri de yoğun ilgi gördü.
HER YAŞ GRUBU ROBOT SÜPÜRGE ALDI…
Teknosa.com’da geçen yılın en çok aranan ve tercih edilen ürünlere bakıldığında, 25 yaş ve üzeri tüketicilerin tamamının robot süpürgelere ilgisi dikkat çekti.
18-24 Yaş arası: Oyun bilgisayarı ve konsol
25-34 Yaş arası: Robot süpürge, telefon, konsol
35-44 Yaş arası: Robot süpürge, notebook, telefon, TV
45-54 Yaş arası: Robot süpürge, notebook
EN ÇOK “İSTANBUL” TEKNOLOJİ ALIŞVERİŞİ YAPTI
2020 yılında İstanbul; en çok teknoloji alışverişinin yapıldığı şehir. İstanbul’u sırasıyla Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Konya, Diyarbakır, Gaziantep ve Kocaeli takip etti.
2020’DE EN ÇOK HANGİ TEKNOLOJİ ÜRÜNLERİ SATIN ALINDI?
Teknoloji Alışveriş Raporu’na göre 2020’de en çok satılan teknolojik ürünler listesi:
– 2020 yılının en çok satın alınan teknoloji ürünleri arasında sırasıyla akıllı telefon, notebook, LCD TV, tablet, oyun bilgisayarı, akıllı saat, elektrikli süpürge, şarjlı süpürge ve bluetooth kulaklıklar yer aldı.
– Aldıkları ürünün garanti süresini uzatmak isteyenlerin tercihi ‘Ek Garanti’ hizmet paketi de en çok satanlar listesine girdi.
– En çok büyüyen kategorilerde; şarjlı süpürgeler, notebooklar, tablet, kulaklıklar ve oyun bilgisayarları öne çıktı.
– Akıllı telefonlarda “yüksek hafıza kapasiteli” ve “hızlı şarj özelliği” tüketicilerin belirleyici kriterleri haline geldi. 6-7 inç segmentinde büyük ekran ürünler öne çıktı. Telefon tercihlerinde kadınlar mavi ve gold rengini tercih ederken, erkekler siyah ve mavi rengini daha fazla tercih etti.
– Telekom kategorisi içinde; sağlıklı yaşama ve pratikliğe verilen önem artınca “akıllı saat”satışlarını da artırdı.
– Tabletler, Covid-19 salgınında eğitimin online devam etmesiyle eski günlerine döndü ve en çok satanlar listesine girmeyi başardı. Notebook ve tablet satışlarındaki artış, bu ürün gruplarının aksesuar satışlarına da olumlu yansıdı.
– Evde geçirilen zamanın artması; oyun özellikli bilgisayarlar ve oyun aksesuarları satışlarında ciddi artışa yol açtı.
– Evde eğlencenin diğer adresi TV’lerde en çok 60 inç ve üstü büyük ekranlar tercih edildi.
– Dizi, oyun içeriklerinin olduğu hediye kartlarının satışındaki artışlar da dikkat çekti. Kadınlar daha çok dizi, erkekler ise oyun platformlarının kartlarına yöneldi.
– Beyaz eşyada enerji tasarruflu ürünler tercih edilirken, çamaşır makinesinde 10 kg ve üstü seçeneklere talep arttı.
– Evde ailece vakit geçirilen zamanın artması ve evde yemek yapma trendiyle, fırınlara ilgi arttı. Fırınlarda geniş hacimli, 70 litre ve üstü kapasite özellikli ürünler öne çıktı.
– Buzdolaplarında 500 litre ve üstü geniş hacimli ürünlere yönelim artış gösterdi.
– Küçük ev aletleri kategorisinin yıldızları ise; süpürgeler, kahve makineleri ve saç / sakal kesme makineleri.