Connect with us

Araştırma ve Raporlar

EN DÜŞÜK KADIN ÇALIŞAN ORANI FMCG SEKTÖRÜNDE…

Sales Network Topluluğu’nun -bünyesindeki 44 firmayı kapsayan- “Satış Fonksiyonu Cinsiyet Dengesi Araştırması’nda”; en düşük kadın çalışan oranının, “satış departmanında yüzde 19 ve satışta yönetim kademesinde yüzde 14’le”  Fast-Moving Consumer Goods – Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektöründe belirlendi.

“Satış dünyasını tek bir çatı altında toplamak; satış fonksiyonunun değişen ihtiyaçlara göre gelişmesine ve güçlenmesine öncülük etmek” amacıyla 2016 yılından beri faaliyet yürüten ve “her sektörden kurumsal üyeleriyle, satış dünyasına özel networking, etkinlik ve içerik sunan”
Sales Network Topluluğu’nun yaklaşık üç ayda tamamladığı “Satış Fonksiyonu Cinsiyet Dengesi Araştırması”, “satış” ve “yönetim kademelerinde” kadınlar için kariyer fırsatlarını irdeliyor.

EN YÜKSEK KADIN ÇALIŞAN ORANI HİZMET SEKTÖRÜNDE…
Araştırmaya göre “diğer” şeklinde belirtilen grup dışarıda bırakıldığında; hizmet sektörü, %49 ile “satış departmanında” ve %37 ile “satışta yönetim kademesinde” en yüksek kadın çalışan oranına sahip.

Güliz Öztürk-Women in Sales (WiS) Eşbaşkanı ve Pegasus Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

“KADINLAR İÇİN YAPILMASI GEREKENLERİ TESPİT ETTİK”
Sales Network Topluluğu sosyal projelerinden “WiS Women in Sales” Eşbaşkanı ve Pegasus Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, araştırma sayesinde”satış dünyasında kadınlar için yapılması gerekenleri” tespit ettiklerini belirtti: “Bu araştırma ve bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımız, gelecek için de bize güç verdi. Çünkü biliyoruz ki; denge demek, çeşitlilik demek, çeşitlilik demek; daha verimli, daha yaratıcı, daha yenilikçi ürün ve hizmetler yaratmak demek. Dolayısıyla; gelecekte satışta kadın sayısını arttırmak ve dengeyi bulmak için yapacağımız çok iş var ve bunu rakamlarla da teyit etmiş olmaktan memnuniyet duyuyorum.”

Ergün Güler-Sales Network Topluluğu kurucusu

“TÜM SEKTÖRLERDE KADIN VE ERKEK EŞİT OLMALI”
Satın alma kararlarını genellikle kadınların almasına rağmen; satış karar mekanizmasında erkeklerin ön plana çıkmasını “çelişkili” bulduğunu ifade eden Sales Network Topluluğu kurucusu Ergün Güler “Tüm sektör ve fonksiyonlarda kadınların erkekler ile eşit derecede temsil edilmesinin önemli olduğunu düşünüyorum. Özellikle çoklu düşünebilme yeteneğine ihtiyaç duyulan satış dünyası için kadınların erkeklere göre daha avantajlı olduğuna inanıyorum.” dedi.

“SATIŞ DÜNYASINI DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Sales Network Topluluğu’nun çalışmalarını sürdürdüğünü dile getiren Güler, satış dünyasının “cinsiyet dengesi” açısından hak ettiği yere gelmesi için yeni projeleri de destekleyeceklerini söyledi.

SALES NETWORK TOPLULUĞU’NU VE SOSYAL PROJELERİ DESTEKLEYEN KURUMLAR:
3M, Ajinomoto, Ak Gıda, Argus Growth, Barilla, Barry Callebaut, Baumit, Bayer, Bel Group, Beta Tea, BigChefs, Blackspade, Boyner, CCI, Cisco, Croda, D&R, Defacto, Denizbank, DHL, Doğadan, Eaton, ebebek, Ecolab, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri, Egon Zehnder, Esas Holding, E-star, FLO, Garanti BBVA, GE Healthcare, Getir, HARIBO, Hero Baby, Hitit, I-AM, Jacobs, Johnson & Johnson, Kariyer.net, Kidzania, Konyalı Saat, Kopaş, Lila Group, Limak, Loreal, Maptriks, Marintürk, Metro Cash & Carry, n11.com, Nestle Türkiye, Netaş, Nielsen, Ondan Market, Otokoç, Parex, Pegasus, Petri Futures, Petrol Ofis, Pin Grup, QNB Finansbank, Reckitt Benckiser Health, Rechitt Benckiser HyHo, Reynaers, SabancıDX, Sasu, Securitas, Shell, Sigortam.net, Sodexo, Şengün & Partners, Şimşek Bisküvi, TAV Havalimanları, Tavuk Dünyası, Terra Pizza, Türk Tuborg, Umur, Under Armour, Unilever Türkiye, Vileda, Yapı Kredi, Zivella.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir