Ticaret Bakanlığı, Coca-Cola Türkiye işbirliğiyle Covid-19 salgınında bakkalların dijital dönüşümde rekabet güçlerini artırabilmeleri amacıyla yeni bir proje başlattı. “Bakkalımla El Ele” projesi ile 81 ildeki bakkal esnafına e-ticaretten, müşteri ilişkisine, dijital pazarlamadan, reklam ve sosyal medya kadar çeşitli eğitimler verilecek.
Eğitimlere; bakanlığın dijital eğitim portalı “ Sanal Ticaret Akademisi ” üzerinden ücretsiz ulaşılabilecek. Belirlenen illerde gezici TIR’lar projeyi tanıtacak. Eğitimleri başarıyla tamamlayan bakkallara “En Dijital Bakkal” sertifikası takdim edilecek.

Ruhsar Pekcan-Ticaret Bakanı
“COVİD-19 E-TİCARETİ ARTIRDI”
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Covid-19 salgınında “internet üzerinden alışverişin” arttığına dikkat çekti: “Geçtiğimiz yılın ilk altı ayında e-ticaret hacmi 55,9 milyar lira iken; bu yılın ilk altı ayında %64 artışla 91,7 Milyar TL seviyesine yükseldi. Bu artışa paralel salgın döneminde gıda-market alışverişlerinde önceki yıla göre 4 kattan daha fazla bir artış görüldü. Elektronik ticaretteki bu artışı sayısı 200 bine yaklaşan bakkal esnafımız dijital dönüşüm uyum sağlayarak fırsata çevirebilir.”
“ESNAFLAR EKONOMİNİN YAPI TAŞLARINDAN BİRİ”
“İstihdama sağladıkları katkılarla esnaflar ülke ekonomisinin en önemli yapı taşlarından biridir.” diyen Pekcan; “Geleneksel yöntemle yapılan ticaretin” yerini “elektronik ticaret anlayışına” bıraktığını vurguladı. Pekcan; esnaf ve sanatkarların “varlıklarını güçlü bir şekilde devam ettirebilmeleri” ve “değişen ticaret ortamına ayak uydurabilmeleri için” teknolojik dönüşümlere ayak uydurmaları gerektiğini söyledi.
“ESNAFIMIZI E-TİCARETTE GÜÇLENDİRECEĞİZ”
Pekcan, “Bakkalımla El Ele” projesiyle bakkalı “e-ticarette güçlendireceklerini” vurguladı: “Eğitimlerimizle bakkallarımızın dijital dönüşümlerini sağlayarak; internet üzerinden satış yapmalarını, farklı yöntemlerle satışlarını artırmalarını amaçlıyoruz. Böylece esnafımız hem hem daha fazla müşteriye ulaşacak hem de gelirlerini yükseltecek. Öte yandan esnaflarımıza yönelik global firmalarla ortak çalışmalarımız devam edecek.”

Burak Başarır-Coca-Cola İçecek CEO’su
“ESNAFIN YANINDAYIZ”
Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır ise salgın döneminde işleri olumsuz etkilenen esnafa destek verdiklerini dile getirdi: “Covid-19 salgınından en çok etkilenen iş kollarından yeme-içme sektörüne desteği sorumluluğumuz kabul ettik. İşletmelerin yeniden müşterileriyle buluşmasında köprü görevi yapmak, salgının olumsuz etkilerini en aza indirebilmek için tanıtım ve çeşitli kampanyalarla iş ortaklarımızın yanında olduk. Şimdi de Ticaret Bakanlığımız ile beraber bakkal esnafımıza pandemi sonrası değişen pazar koşullarında rekabet gücünü artırmak ve ticari faaliyetlerini güçlendirmek amacıyla eğitim desteğinde bulunacağız.”
Eğitimlere katılmak isteyen esnaf; “https://akademi.ticaret.gov.tr” adresi üzerinden başvurabilecek.