Connect with us

Finans & Ekonomi

PLASTİK SEKTÖRÜ COVID-19’LA BÜYÜDÜ…

Plastik sektörü, Covid-19 salgını koşullarına rağmen 2020’de; -“2019’da yüzde 3,9 büyüdüğü halde gerisinde kaldığı”- 2017 üretim seviyesini aşmayı başardı. PAGDER Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Gülsün, bunda salgın dönemindeki ihracat artışının itici rol oynadığını belirtti.

 

Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Gülsün: “2018’deki kur şokunun ve sonrasında 2019’da küresel otomotiv pazarındaki daralmanın etkisiyle zayıf geçen iki yılın ardından” sektörün 2020’de yüzde 5,7 büyümesini beklediklerini söyledi.

“2020 ÜRETİMİMİZ 10,4 MİLYON TON CİVARINDA OLACAK”
Tüm dünyada derin yaralar açtığının altını çizdiği Covid-19 salgını boyunca “hijyenin sağlanması ve tedarik zincirinin kırılmamasında” büyük önem taşıyan plastiğin tüketiminde artış kaydedildiğini belirten Gülsün, “Ülkemiz plastik sektörü mevcut kurulu kapasitesi ve esnek yapısı sayesinde dünyada artan bu talebi karşılama konusunda önemli bir atılım yaptı. Bu kapsamda derneğimiz tarafından yapılan analizler yıl sonu itibariyle ülkemiz plastik mamul üretiminin 10,4 milyon ton dolayında olacağını gösteriyor. Plastik sektörü ihracatının yıl sonu itibarıyla yüzde 7,6 artmasını bekliyoruz. İhracat kalemlerimiz arasında en önemli artış ambalaja yönelik plastik filmde yaşanırken mühendislik plastikleri ve plastik inşaat mamulleri sektöründeki artışta önemli seviyelere ulaştı.” dedi.

“İHRACATTAKİ ARTIŞ KALICI HALE GETİRİLMELİ”
Gülsün, “salgın sebebiyle talebin çoğalması ve Uzak Doğu menşeli ürünler yerine Türk ürünlerinin tercih edilmesiyle ihracatta yaşanan artışın” Türkiye Tanıtım Grubu gibi kuruluşların faaliyetleriyle kalıcı hale getirilmesi gerektiğini vurguladı.

Selçuk Gülsün-Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Yönetim Kurulu Başkanı

“İÇ PAZARI GÜÇLENDİRECEK ADIMLAR DA ATILMALI”
Salgın kaynaklı belirsizliklerin2021’in ilk yarısında süreceğin işaret eden Gülsün, şunları dile getirdi: “2020 yılında sektörümüz ihracatla büyümesini sürdürmüş olsa da belirsizliklerin yoğun olduğu böyle dönemlerde tüm imalat sanayi için güçlü bir iç pazar büyük önem arz etmektedir. Son dönemde yaşanan döviz hareketleri ve buna bağlı olarak düşen alım gücü iç pazarı daraltmıştır. Gerek sektörel gerek diğer sebeplerle iç pazara çalışmak zorunda kalan ve ihracat tecrübesi bulunmayan işletmelerimizin hayatta kalması için iç pazarı güçlendirecek adımlar bir an önce atılmalıdır. Tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme için imalat sanayimizi geliştirmemiz şart.”

 

“SIFIR ATIK HEDEFİNİ YAKALAMALIYIZ”
Gülsün, döngüsel ekonominin gündemde kapladığı yerin “Avrupa Birliği (AB) Yeşil Mutabakat süreci ve sınırda karbon vergisi uygulamalarıyla” her geçen gün büyüyeceğine de dikkat çekti: “Bu sürece hazırlık için gerek geri dönüşüm sistemimizi gerek toplama ayrıştırma sistemimizi geliştirmek ve sıfır atık hedefine kararlı şekilde yürümemiz şart. Eğer orta ve uzun vade politikalar yerine kısa vadeli popülist yaklaşımlarla geri dönüşüm sektörünü tamamen ortadan kaldıracak atık ithalatının yasaklanması gibi adımlar atılırsa plastik sektörünün ihracat potansiyeli de hızla eriyecek ve ülkemiz yeni kurulacak tedarik zincirinin bir parçası olamayacaktır. Bunun yerine denetimlerin arttırılması yoluyla sağlıklı bir geri dönüşüm sektörüne sahip olmamız sektörümüzü yeni normale hazırlayacaktır.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir