Connect with us

Finans & Ekonomi

100 ELEKTRİKLİ YENİ ZOE, TÜRKİYE’DE…

Renault’nun elektrikli araçlardaki amiral gemisi ZOE’nin “daha uzun menzil, daha fazla sürüş konforu, birinci sınıf enerji verimliliği ve şarj çeşitliliği sunan” üçüncü nesli, 349 bin liradan Türkiye’de satışa sunuldu. Halka açık istasyonlarda en hızlı şarj edilen elektrikli araç niteliğindeki ZOE’nin ilk nesli 2012 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkmıştı.

 

 

Avrupa’da 60’tan fazla ödüle layık görülen ZOE, Renault’un elektrikli araç geliştirme stratejisinde önemli bir kilometre taşı. Yeni ZOE, WLTP (Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü) döngüsünde 395 kilometreye kadar menzil ve doğru akımla (DC) şarj edilebilen 52 kWh batarya sayesinde daha kısa şarj imkanı sunuyor.

PEK ÇOK YENİLİĞİ BÜNYESİNDE BARINDIRIYOR
80 kW motoruyla sürüş keyfini artıran araç; Mod B, e-shifter ve auto-hold fonksiyonlu elektrikli park freni ile kablosuz şarj ünitesi gibi yenilikleri de bünyesinde barındırıyor. Sürücünün fren pedalı kullanmasına neredeyse hiç ihtiyaç bırakmayan Mod B, gaz pedalından ayak çekildiğinde yavaşlamayı sağlıyor. Farklı sürüş modları için mekanik vites kolunun yerini e-shifter’ın aldığı araç, birçok ileri sürüş estek sistemine (ADAS) de sahip.

SINIFINDAKİ EN GENİŞ ARKA KOLTUK ALANINA SAHİP
Yeni ZOE, yüzde 100 elektrikli motorunun yanı sıra çevre dostu malzemelerden üretilmesiyle de öne çıkıyor. Araçta; yolcu bölmesindeki görünür parçalar dahil yüzde 100 geri dönüştürülmüş sentetik malzemeler kullanıldı. Sınıfındaki en geniş arka koltuk alanı da bu araçta. Ayrıca 338 litrelik geniş bir bagaj hacmi var.

Berk Çağdaş- Renault MAİS Genel Müdürü

“AVRUPA’DA EN ÇOK SATILAN ELEKTRİKLİ OTOMOBİL”
Elektrikli araçtaki öncü konumlarını sürdürdüklerini ifade eden Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, ZOE’nin üçüncü nesline dair şunları söyledi: “Elektrikli araç pazarında referans noktası olan ZOE, Ocak-Kasım döneminde 84 binden fazla adetle Avrupa’da en çok satan elektrikli otomobil unvanını elinde bulunduruyor. Ülkemizde de elektrikli otomobil dendiğinde akıllara ilk gelen modellerden olan ZOE’nin yeni neslini Türk tüketicisiyle buluşturmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Üçüncü nesil ZOE, daha modern ve çekici yeni yüz, artan menzil, sürüş güvenliği ve konforunu artıran teknolojiler, rakipsiz şarj çeşitliliği, birinci sınıf enerji verimliliği, kalite ve geri dönüşüm odaklı iç tasarım gibi özellikleriyle çıtayı daha da ileriye taşıyor. Yeni ZOE gibi tüketicinin bir otomobilden beklediği her şeyi sunan elektrikli otomobillerin giderek büyüyen pazarda gücümüze güç katacağını umuyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir