Connect with us

Finans & Ekonomi

NG KÜTAHYA SERAMİK’TEN ENDÜSTRİ 4.0 HAMLESİ…

NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, tamamını öz sermayeden karşılayacakları 2 milyar lira yatırım maliyetli yeni fabrikalarının “baştan sona Endüstri 4.0 teknolojisiyle donatılacağını” ve “tek çatı altında üretim yapan Türkiye’nin en büyük seramik fabrikası olacağını” açıkladı. Fabrikanın aynı zamanda kendi elektriğini üreteceğini ifade eden Güral, “İtalya’dan son teknoloji makine alımları için” anlaşma imzalandığını duyurdu.

 

 

Kütahya’daki 7 fabrikasında ürettiği seramikleri yurt içi ve yurt dışına pazarlayan NG Kütahya Seramik, 2 milyar liralık yatırımla fabrika sayısını 8’e çıkarıyor. NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, yeni yatırımın detaylarını basın toplantısıyla kamuoyuna duyurdu.

“2023’TE TAMAMLANACAK”
Önümüzdeki ay temeli atılacak 8’inci fabrika inşaatının üç etap halinde gerçekleşeceğini kaydeden Güral,“İlk etabı 29 Ekim 2021’de devreye alınacak fabrika, 2023’te tamamlanacak. Yeni yatırım ile toplam bin kişilik ilave istihdam yaratılacak. 2020 başında fizibilite çalışmalarına başladığımız yeni fabrika yatırımımızı, pandemiye rağmen hızla olgunlaştırdık. Artan talep ve ülkemize olan güvenimizle yatırımımızı şekillendirdik. 30 yılı aşkın süredir olduğu gibi teknolojik donanımız için İtalya ile işbirliği kurduk.” dedi.

Erkan Güral-NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı

“GÜNLÜK 22 BİN METREKARELİK KAPASİTEYLE ÜRETİM”
Güral, toplamda 2 milyar lira yatırım maliyetli fabrika hakkında şu bilgileri aktardı: “29 Ekim 2021 tarihinde devreye alacağımız ilk etapta 300, 2023 senesinde tamamlayacağımız 3’üncü etap sonunda ise bin kişilik istihdam yaratacağız. Endüstri 4.0 teknolojisini kullanacağımız için daha çok mühendise ihtiyacımız olacak. Şimdiden iş görüşmelerine başladık. Yatırımızın 2’nci etabını 29 Ekim 2022’de, 3’üncü etabını 29 Ekim 2023 tarihinde devreye alacağız. 110 bin metrekarelik kapalı alanda, günlük 22 bin metrekarelik kapasiteyle üretim yapacak olan fabrikamız, teknolojik üstünlüğü ile Türkiye’de ve dünyada ilklere sahne olacak.

“SERAMİKTE ENDÜSTRİ 4.0’A GEÇEN TÜRKİYE’DEKİ İLK TESİS”
Seramik sektöründe Endüstri 4.0’a geçiş yapan Türkiye’de ilk, dünyada 5’inci şirket olarak anılacak olmanın heyecanı içerisindeyiz. Endüstri 4.0 teknolojisi kullanarak üretim yapan Türkiye’nin ilk fabrikası olarak aynı zamanda DDG (Digital Decoration & Glazing) teknolojisini Türkiye’de ilk, dünyada 7’inci uygulayan şirket unvanına sahip olacağız. Dünyanın en büyük ebatlı seramik üretimimizi destekleyeceğimiz fabrikamızda, tamamen yer karoları üreteceğiz. Yeni fabrikamız ile üretimimizi hem nitelik hem de kalite olarak üstün bir boyuta taşıyacağız. Yeni yatırımımızla kapasitemizi yaklaşık yüzde 70 oranında artıracağız. Yıllık üretimimiz 9 milyon metrekareye yaklaşacak.”

“SON 10 YILDA ATTIĞIMIZ TOHUMLARI BİÇMEYE BAŞLIYORUZ”
Son 5 yıldır marka ve ürün grupları yatırımına odaklandıklarını ve çok sayıda fuara katılarak müşteri portföylerini genişlettiklerini belirten Güral, açıklamasını şöyle sürdürdü: “İhracat, bugünden yarına olmuyor. Son 10 yılda attığımız tohumları biçmeye başlıyoruz. Bugün üretimimizin yüzde 60’ını yurt içine, yüzde 40’ını dünya pazarlarına kazandırıyoruz. 2019 yılının ilk 11 ayı ile 2020 yılının ilk 11 ayını değerIendirdiğimizde, metrekare olarak yüzde 24 ihracat artışı gerçekleştirdik. 2019’da 79 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Çok ülkeye çok ürün satmaktansa belirli bölgelerde marka bilinirliği elde etmeye odaklandık. Bunu da Avrupa pazarında başardık. Pandemide, şirketlerin mevcut konumlarını korumakta bile zorlandıkları bir dönemde ihracatımızı artırmayı başardık.

“2020’Yİ 1 MİLYAR LİRA CİROYLA KAPATACAĞIZ”
Bu seneyi 1 milyar TL’lik ciro ile kapatacağız. Yeni fabrikanın ciromuza etkilerini 2021’de alacağız. Yurtiçinde 275 mağazamız bulunuyor. Pandemi sürecinde 25 mağaza daha ekledik. Ancak pandemi koşulları nedeniyle henüz resmi açılışlarını yapmadık. Yurt dışında da 50 mağazamız bulunuyor. Mağaza sayımızı artırmak için yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yeni fabrika yatırımımızın yanı sıra, Antalya’da yapımı devam eden yeni otelimizi mart ayında tamamlayarak nisan ayında hizmete sunacağız. Sektörümüzün farklı bir alanıyla ilgili bir çalışma içerisindeyiz. Bu çalışmayı da 2021 yılında olgunlaştırıp, tesis yatırımımızı tamamladıktan sonra hayata geçireceğiz.”

“SEKTÖRÜMÜZ MADE IN TURKEY MARKASINA YATIRIM YAPMALI”
Güral, şu önemli konunun da altını çizdi: “En büyük eksiğimiz, Made in Turkey marka değerini olması gereken yere getiremedik. Oysa Türkiye; İtalya ve İspanya’nın kapasiteleriyle üretim yapıyor. Sektörümüzün Made in Turkey markasına yatırım yapması gerekiyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir