Connect with us

Araştırma ve Raporlar

COVID-19’A RAĞMEN REKORA KOŞUYOR…

Kozmetik sektörü büyümeye devam ediyor. 2020 Ocak-Ekim döneminde 1 milyar 102 milyon dolarlık ihracat yaptı. İhracatı daha da artırmaya odaklanan Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD), 4-5 Aralık’ta Türkiye’nin ilk ve tek online “Uluslararası Kozmetik Kongresi” ni gerçekleştirecek.

2009 yılından itibaren her yıl ortalama yüzde 10 oranında büyüme kaydedilen kozmetik sektörü pazarının 2022 yılında 429.8 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Makyaj malzemelerinin yanı sıra temizlik ve hijyen ürünlerini de kapsayan sektörde, Covid-19 salgını sürecinde ihracat dezenfektanda yüzde 815.75, kolonyada yüzde 228.99, sabunda ise yüzde 43.65 arttı. 4’üncü Uluslararası Kozmetik Kongresi’nde kozmetik alanındaki güncel gelişmeler masaya yatırılacak.

ANA TEMA “ETNOKOZMETİK”
Etnokozmetik temasıyla bu yıl 4’üncü defa düzenlenecek kongrede Covid-19 sonrası sektörde güncel gelişmeler de ele alınacak. Açılış konuşmasını, T.C. Ticaret Bakanlığı Bakan Yardımcısı Sezai Karakoç’un yapacağı kongrede Kongre Başkanı Fuat Arslan, KÜAD Dernek Başkanı Levent Kahrıman, TİCK Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Tolga Karahan da söz alacak. İlber Ortaylı ise “Dünya” başlığı altında tarih, güzellik, ekonomi ve tüketici davranışlarını değerlendirecek.

Fuat Arslan-KÜAD Kongre Başkanı

BU YIL ONLINE DÜZENLENECEK
KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan, Covid-19 tedbirleri kapsamında kongrenin bu yıl online düzenleneceğini söyledi: “Kongreler için özel olarak geliştirilen ve tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgını nedeniyle son dönemde etkin kullanılan online sistem üzerinden konuşmacılar, katılımcılar ve tedarikçiler ile temas kurulacak. Kongre katılımcılarına deneyimlerini, projelerini, sektörde kullanılan teknolojilere ilişkin gelişmeleri zengin bir atmosferde tartışmak için bir platform hazırlanacak.”

PARALEL OTURUMLAR PLANLANDI
Kongrede ana oturumlarının yanı sıra paralel oturumlar planlandı. Farklı uzmanlık alanlarından önde gelen isimleri buluşturacak canlı toplantı salonları, canlı soru panelleri ve anketleri ile özel B2B odaları hazırlanacak.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir