İlk kez ihracat yapan 12 bin 244 firma, Ocak-Eylül 2020 döneminde Türkiye’ye 2,2 milyar dolar döviz getirisi sağladı. Küçük ebatlı ihracat girişimlerindeki hareketlenme uluslararası lojistikte parsiyel taşıma talebine de yansıdı.
Türk lirası karşısında Euro ile doların değer kazanması ve iç pazardaki yavaşlama küçük işletmelerin de az ya da çok demeden ihracata yönelmelerine sebep oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre 2020 yılında ilk kez ülke dışına ürün satanların sayısı 12 bin 244’e ulaştı. Bu şirketler ocak-eylül döneminde Türkiye’ye 2,2 milyar dolar tutarında döviz getirdi.
Ceyhun Yüksel-SelTrans Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı
DÖVİZDEKİ ARTIŞ TL BAZINDA KARLARI YÜKSELTTİ
Döviz kurlarındaki yükselmenin ihracatta Türk Lirası bazında karlılığı artırdığını belirten SelTrans Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhun Yüksel, “İç pazarda bu karlılıkların olmadığını gören küçük üreticiler de ihracata yöneldi; 500 ya da bin adet demeden dış pazarlara ürün satmaya odaklandı.” dedi.
ULUSLARARASI TAŞIMA TALEBİ DE ARTTI
Yüksel, küçük üreticilerin ihracata yönelmesinin uluslararası taşımacılık sektöründeki parsiyel taşıma talebine de aynı oranda yansıdığını açıkladı.