Global Rus Trade’in organize ettiği “e-ticaret ve e-ihracat” seminerinde, Karadeniz’e kıyısı olan ülkelerin e-ticaret ve e-ihracat potansiyelleri enine boyuna değerlendirildi. Etkinlikte Türkiye’den ilk defa yerli bir şirket yer aldı.
Rusya’nın ilk B2B e-ticaret platformu Global Rus Trade tarafından düzenlenen ve bu yıl Covid-19 salgını sebebiyle online gerçekleşen Karadeniz hinterlandındaki KOBİ’lere yönelik “e-ticaret ve e-ihracat” seminerine 108 ülkeden 2443 şirket katıldı. Türkiye’yi etkinlikte ilk defa yerli bir şirket temsil etti. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, Türkiye’de faaliyet gösteren KOBİ’lerin “e-ticaret ve e-ihracat” konusundaki hamleleri hakkında bir sunum yaptı.
KOBİ PENCERESİNDEN E-TİCARET VE E-İHRACAT…
Seminerde; Karadeniz’e kıyı ülkelerdeki şirketlerin e-ticaret gelişim trendleri, KOBİ’lerin dış pazara girerken yaşadığı problemler ve çözüm yolları ile “online ticaret ürün ve hizmet kanallarını artırma” konuları irdelendi. Etkinlik; “uluslararası B2B platformunun sınır ötesi e-ticaret için yürüttüğü” BSPPF destekli “KOBİ’ler için E-Ticaret Fırsatları: İhracatın Arttırılması ve Yeni Pazarların Açılması” projesinin tamamlayıcısı niteliğinde.
Seyhun Özkara-IdeaSoft CEO’su
OCAK 2020’DEN BERİ 21 MİLYONU AŞKIN ÜRÜN SATIŞI
IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara seminerde, Türkiye’nin e-ticaret alanında her geçen gün olumlu ivme kazandığını ifade etti: “IdeaSoft alt yapısını kullanan 9.500’den fazla kullanıcı, Ocak 2020’den bu yana 21 milyonun üzerinde ürün satışı yaptı.”
“IDEAEXPORT’LA TEK TIKLA İHRACAT”
15 yılı aşkın sektörel tecrübeleriyle e-ihracat düşüncesindeki firmaların karşılaştıkları problemleri yakinen gözlemlediklerini belirten Özkara, şunları anlattı: “KOBİ’lerin e-ihracat sürecinde yaşadıkları temel sorunların başında online satış yapmak istedikleri her ülkenin dilini ticaret yapacak düzeyde bilmiyor olmaları geliyor. Para birimi, çeviri mekanizması ve benzeri sorunları ortadan kaldırmak adına geliştirdiğimiz IdeaExport ile firmalar tek tıkla ve otomatik çeviri seçeneği ile ürünlerini diledikleri ülkede, dil bilmeye gerek kalmadan satabiliyorlar. IdeaSoft olarak bizim amacımız Ankara’dan satılan bir ürünün Van’a gitmesiyle Amerika’ya gitmesi arasındaki farkı ortadan kaldırmak ve e-ihracatın önünü açmak. Türkiye’de e-ihracat ile globale açılan ve gücüne güç katan çok başarılı firmalar var. Bu sayının IdeaExport ile günden güne artacağını düşünüyorum.”
Anna Nesterova-Global Rus Trade Yönetim Kurulu Başkanı
“EKONOMİK İLİŞKİLERİN DAHA DA BÜYÜMESİNİ HEDEFLİYORUZ”
Seminerde Türkiye’nin ana ticaret ortaklarından Rusya’yı temsil eden Global Rus Trade Yönetim Kurulu Başkanı Anna Nesterova; platform olarak e-ihracat ve e-ticaret konularında “Türkiye ve Karadeniz iş birliği içerisinde yer alan ülkeler Arnavutluk, Azerbaycan, Bulgaristan, Ermenistan, Gürcistan, Moldova, Romanya, Rusya Federasyonu, Sırbistan, Ukrayna ve Yunanistan arasındaki ekonomik ilişkilerin daha da büyümesini hedeflediklerini” dile getirdi.
“TÜRKİYE’NİN POTANSİYELİNİ BİLİYORUZ”
IdeaSoft’un Türkiye sunumunu birçok açıdan etkileyici bulduğunu kaydeden Nesterova, “Türkiye’nin potansiyelini biliyoruz ve e-ihracat ile ilgili yatırımların hız kazanmasını istiyoruz. Rusya’nın da ana ticaret ortaklarından biri olarak Türkiye ile Rusya arasındaki ihracatı artırmak, hem bugün hem de yarın için ekonomik ilişkilere fayda sağlayacaktır.” dedi.