Connect with us

Finans & Ekonomi

KADINLAR “DİJİTAL BENİM İŞİM” DİYECEK…

Türkiye Vodafone Vakfı’nın desteğiyle, Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü ile Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü kadınlara yönelik çok önemli bir projeye imza atıyor. 18 yaş üstü ve akıllı telefon kullanan kadınların başvurabileceği “Dijital Benim İşim” projesiyle “Dijital Okuryazarlık” ve “Dijital Pazarlama” eğitimleri verilecek. Bu yıl ilk kez hayata geçirilecek projeye 11 ilde 12 bin civarında kadının dahil olması amaçlanıyor.

 

Kadınların dijital becerilerini artırması hedeflenen “Dijital Benim İşim” projesiyle bu alandaki mesleklere ilginin çoğalacağı öngörülüyor. Projedeki “Dijital okuryazarlık” ve “Dijital Pazarlama” eğitimleri yüzyüze ve online ortamlarda gerçekleşecek.

Bekir Aktürk

“AMACIMIZ İSTİHDAMA KATKI SAĞLAMAK”
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürü Bekir Aktürk, bilişim sektöründe yatırımların yanı sıra nitelikli iş gücü yetiştirilmesine ve mevcut çalışanların gerekli donanımı kazanmalarına destek sunduklarını belirtti. Aktürk, teknolojik bilgi ve becerileri artıran ve istihdama katkı sağlayan her projenin yanında olacaklarının altını çizdi: “Kadınların dijital okuryazarlığını artırması beklenen bu projenin işgücü piyasası açısından verimli sonuçları olacağına inanıyoruz.”

HER ZAMAN HER YERDE HERKES İÇİN EĞİTİM
“Her zaman her yerde herkes için eğitim” felsefesiyle hareket ettiklerini ifade eden Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Yusuf Büyük ise “Dijital Benim İşim” projesiyle kadınlara dijitalleşmenin önünü açtıklarını; eğitimlerin yüzde 66’sının yüz yüze, yüzde 34’ünün de online olacağını söyledi.

Yusuf Büyük

994’ü halk eğitim merkezi ve 24’ü olgunlaşma enstitüsü 1018 hayat boyu öğrenme kurumunda halen 3400’ü aşkın eğitim programının sürdüğünü dile getiren Büyük, şu bilgileri aktardı: “2019-2020 yıllarında genel, mesleki ve teknik alanlarda toplam 438 bin 610 kurs açılmış ve bu kurslara 8 milyon 539 bin 505 kursiyer katılmıştır. Kursiyerlerden 3 milyon 342 bin 84’ü erkek, 5 milyon 197 bin 421’i kadındır. Bu bağlamda 2019-2020 yıllarında en çok açılan 10 kurstan birisi de özellikle çeşitli yaş gruplarındaki kadın kursiyerlerin tercih ettiği Bilgisayar İşletmenliği (operatörlüğü) kursudur. Bu alanda 8633 kurs açılmıştır. Bu veriler de bize kadınların teknolojiyi öğrenmeye ne kadar istekli olduklarını göstermektedir.”

Hasan Süel

DİJİTAL TOPLUM HEDEFİNE ÖNEMLİ BİR ADIM
“Teknolojik gelişmeler ışığında sosyoekonomik büyümeyi destekleyen bir dijital toplum oluşmasını arzuladıklarını” kaydeden Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel de söz konusu projeyle teknolojinin gücünden faydalanarak bir yandan kadınları meslek sahibi yaparken diğer yandan kendi amaçlarına dönük adım atmış olacaklarını vurguladı.

Projeye katılacak kadınların alacakları eğitimlerle önemli avantaj sahibi olacaklarına inandıklarını anlatan Süel; özellikle desteğe ihtiyaç duyan dezavantajlı kadınların bu sayede ekonomik ve sosyal hayatta köklü değişim fırsatı yakalayabileceklerine işaret etti.

11 İLDE, 12 BİN KADIN PROGRAMA DAHİL EDİLECEK
“Dijital Benim İşim” projesi eğitimleri İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Mardin, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas ve Ağrı’daki Halk Eğitim Merkezlerinde gerçekleşecek. Projenin birinci yılında 12 bin kadına ulaşılması; 10 bin 500 kadına “Dijital Okuryazarlık”, 1200 kadına ise “Dijital Pazarlama” eğitimleri verilmesi planlanıyor. 18 yaş üstü ve akıllı telefon sahibi kadınlar Halk Eğitim Merkezleri ve Türkiye Vodafone Vakfı web sitesi üzerinden projeye başvurabilecek.

64 SAATLİK 2 AYRI EĞİTİM VERİLECEK
Toplam 24 saatlik “Dijital okuryazarlık” eğitiminde “Bilgisayarın Temel Özellikleriyle Kullanımı, Dijital Ortamda İçerik Üretimi, Elektronik Haberleşme Yöntemleri, Arama Motorları ve Kullanımı, Web Sitesi Kavramı ve Amacına Uygun Kullanımı, Mobil İmkânlar ve Hizmetlerden Faydalanma, Sosyal Medya Kullanımı, Arama Motoru Pazarlaması, Bilgi ve Veri Güvenliği, Dijital Etik, Bilinçli Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı” dersleri olacak.

40 saat sürecek “Dijital Pazarlama” eğitimindeyse “Pazarlamaya Giriş ve Dijital Pazarlamanın Temelleri, Sosyal Medya Yönetimi, Görsel Üretimi ve Yönetimi, Mobil Pazarlama, Dijital Pazarlamada Güncel Stratejiler, E-Posta Pazarlama, Halkla İlişkilerde Temel Yaklaşımlar ve Dijitalde İtibar Yönetimi, Yasal Düzenlemeler, E-Ticaret, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Yönetimi” konularında bilgiler aktarılacak. 7

BİLGİ VE BECERİ DEĞİŞİMİ TEST EDİLECEK
Katılımcıların eğitimlerden sonra bilgi düzeyindeki değişimi ölçmek için ön ve son testler; dijital becerilerini değerlendirmek için de dijital skor testleri uygulanacak.

“Dijital Benim İşim” projesi hakkındaki ayrıntılı bilgiler http://turkiyevodafonevakfi.org.tr/ adresinde.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir