Connect with us

Finans & Ekonomi

ENDÜSTRİYEL ÜRÜN TASARIMCILARI, “TASARLA ÇUKUROVA’DA” BULUŞACAK…

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ile T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın iş birliği ve Avrupa Birliği’nin (AB) finansmanıyla Adana ve Mersin’de kurulan Yenilik Merkezleri tarafından düzenlenen “Tasarla Çukurova” yarışması için başvurular başladı. Yarışmayla, Türkiye’de endüstriyel tasarım alanda faaliyet gösteren kişi ve kurumların buluşturulması hedefleniyor. Son başvuru tarihi 28 Eylül.

 

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nın (UNDP) teşvikiyle Mersin ve Adana’da hayata geçirilen Yenilik Merkezlerinin organize ettiği dört ay süreli “Tasarla Çukurova” yarışması, Türkiye’deki endüstriyel tasarımcıları bir araya getirecek.

Yarışmayla, endüstriyel ürün ve tasarım alanında çalışan kişi ve kurumlar arasında “yenilikçi üretim ve tasarım uygulamalarıyla rekabet oluşması” ve böylelikle ortaya çıkacak “yeni ürün ve hizmetlerin bölge ekonomisine katkı sağlaması” planlanıyor.

TASARIMCI VE ÜRETİCİ BİR ARAYA GELİYOR
Bu yıl ilki düzenlenen yarışmada katılımcılar iki eleme aşamasından geçecek. Son 10 finalistin projesi, üretime hazır hale getirilecek. Başarılı olan projeler, test aşamasından sonra onları nihai ürünlere dönüştürecek şirketlerle buluşma imkanı bulacak.

ÇUKUROVA’NIN SORUNLARINA YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER
“Nihai tüketiciye ve ihracata yönelik gıda paketlemesinde yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler” temalı yarışmada; başta gıda ve tarımda Çukurova Bölgesi ekonomisine önemli ölçüde katkısı olan ambalaj ve lojistik gibi sektörler de aynı platformda yer alacak. UNDP’in Adana ve Mersin’de faaliyete geçirdiği Yenilik Merkezleri, “ürün tasarımındaki problemleri çözecek yenilikçi fikir ve projelerin boy ölçeşeceği” yarışmayı önümüzdeki yıllarda da devam ettirecek.

YEREL VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMAYA DESTEK
Ekosisteminin oluşturulması ve güçlendirilmesi için kurulan Adana ve Mersin Yenilik Merkezlerinin ana hedefi; “yerel ve sürdürülebilir kalkınmaya destek olmak; yenilikçi ürün ve hizmet geliştirmek; üretim, tasarım, pazarlama ve ihracat için buluşma noktası haline gelmek; ekosistemdeki işletmelerin yenilikçilik alanında ihtiyaçlarını belirlemek ve firmalara çözüm yolu oluşturmak.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir