Connect with us

Finans & Ekonomi

“MADE IN TURKEY ALGISI, HENÜZ İÇ PAZARDA HAK ETTİĞİ DEĞERİ GÖREMİYOR”

Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Küçükoğlu; Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un “inşaat malzemelerinin tamamının yerli üretim olması için çalışma başlattıklarını” belirtmesi sonrasında yaptığı açıklamada “yerli ürün kullanılmasının milli ekonomi ve inşaat sektörüne önemli katkı sağlayacağını” ve bu yöndeki çabaların “yerli malı seferberliği” olarak değerlendirilebileceğini söyledi.

 

 

Kendi sektörlerinde halihazırda ithalatın üç katı ihracata imza attıklarını ve bunu dört kata çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Türkiye İnşaat Malzemeleri Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Küçükoğlu, “Teknik, teknolojik, altyapı ve insan kaynağı açısından bu potansiyele sahibiz. Bulunduğumuz coğrafyada ve tüm kıtalarda ihracat yapma kapasitesine ulaşmış Türkiye inşaat malzemeleri sektörü, gelişimiyle ülkemiz adına gururlanmamızı sağlıyor.” dedi.

Tayfun Küçükoğlu-Türkiye İnşaat Malzemeleri Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

“YERLİ MALZEMEYE GÜVENİN ARTMASI GEREKİYOR”
Türkiye’nin içinde bulunduğu coğrafyaya yetecek kadar üretim gücüne sahip olduklarınının ve dışarıdan alınan ürünlerin büyük kısmını zaten imal ettiklerinin altını çizen Küçükoğlu, “Ar-Ge faaliyetlerinin geliştirilmesinin, ithal ürün kullanımının sınırlandırılmasının ve ihracatın gelişimine destek verilmesinin” altını çizdi: “Ürünlerimizin kalitesi ve ihracat performansımız Türkiye inşaat malzemesi sanayisinin gücünü yansıtıyor. Dış Ticaret Endeks raporlarımız da gösteriyor ki ‘Made in Turkey’ algısı henüz iç pazarda hak ettiği değeri göremiyor. İç pazarda da yerli malzemeye duyulan güvenin artması gerekiyor.”

“ÜLKEYE EN YÜKSEK KATMA DEĞERİ SAĞLIYORUZ”
Akıllı malzeme diye adlandırılan “katma değerli ürün imalatının” ithalatı azaltacağını ve “tüketici teşvik paketiyle iç pazara odaklanmanın” 2020 ekonomisinin büyüme performansı adına faydalı bir adım olacağını dile getiren Küçükoğlu, sürdürülebilir büyüme için dış pazara işaret etti. Ülkeye en yüksek katma değerin inşaat malzemesi sektörleri tarafından sağlandığını vurguladı.

“TÜRKİYE’NİN REKABET EDEBİLDİĞİ SEKTÖRLER ARASINDAYIZ”
2019 yılında 21,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıklayan Küçükoğlu, konuya dair şu bilgileri aktardı: “Ülkemiz için stratejik öneme sahip olan sektörümüz Türkiye’nin dünya çapında rekabet edebildiği sektörler arasında bulunuyor ve dünya ihracat sıralamasında ilk 10 içinde yer alıyor. 2019 yılında ihracatı 21,5 milyar dolara ulaşan inşaat malzemesi sektörü şu anda otomotiv, tekstil ve hazır giyimden sonra en yüksek ihracat yapan üçüncü sektör konumunda. Türkiye’nin toplam ihracatının neredeyse üçte birini, inşaat malzemeleri sanayisi gerçekleştiriyor. İnşaat malzemesi sektörü halen dünyada 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyor. Bir taraftan ülke ve bölge çeşitliliği artırılırken diğer taraftan global trendler takip edilerek ürün çeşitliliğinin artırılması ve katma değerli ürün üretimine öncelik verilmesi gerekiyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir