Connect with us

Finans & Ekonomi

SPOR OTOMOBİL RUHLU SUV “ASTON MARTIN DBX” TÜRKİYE’DE…

İngiliz lüks spor otomobil üreticisi Aston Martin’in “dünya genelinde artık vazgeçilmez bir trend haline gelen SUV segmentindeki” ilk aracı DBX, İstanbul Yeniköy’deki showroomda yerini aldı. Test aracı Kasım ayında Türkiye’de olacak. 575 Bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacağı açıklanan ve “En Teknolojik SUV” sloganıyla tanıtılan DBX’e dünyanın en önemli otomotiv eleştirmenleri tam puan verdi.

 

 

Aston Martin Türkiye distribütörü D&D Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Kaya, test sürüşü için kasım, satış için de aralık ayını işaret ettiği DBX’in lüks spor kategorisindeki rakiplerine kıyasla teknik açıdan çok daha üstün özelliklere sahip olduğunu söyledi. DBX’lerin; Arizona Bronze, Magnetic Silver, Minotaur Green, Onyx Black, Satin Silver Bronze, Stratus White, Xenon Grey renk seçenekleri mevcut.

Nevzat Kaya-Aston Martin Türkiye distribütörü D&D Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı

İHTİYAÇ HALİNDE YÜZDE 100 ARKADAN İTİŞLİ
“4.0 V8 benzinli 550 HP motora sahip DBX birçok kritik noktada sınıfının en iyisi olarak öne çıkmayı başarıyor ve üstünlükleri ile göz dolduruyor.” diyen Nevzat Kaya, İstanbul Yeniköy’deki showroomda müşterilerini ve Aston Martin tutkunlarını bekleyen araç hakkında şunları anlattı: “Bunlardan en önemlisi araçta 700 NM Maksimum Torkun 2.000 RPM’den itibaren devreye girmesi ve 5.000 RPM’e kadar aktif olması çok önemli. Ayrıca dört çeker bir SUV olmasına karşın ihtiyaç halinde tüm çekiş gücünü arka tekerleklere ileterek, yüzde 100 arkadan itişli bir spor otomobil deneyimi yaşatması da takdire şayan bir konu. Üstelik bunu yaparken arka taraftaki elektrik diferansiyel (E-Diff) sayesinde virajlarda mükemmel performans sunabiliyor.

BİR ASTON MARTIN KLASİĞİ: KENDİNE ÖZGÜ GÖVDE YAPISI
Tüm Aston Martinlerde olduğu gibi kendine özgü şahsi ve gövde yapısı ile öne çıkan DBX, başka hiçbir marka ile ortak bir platform kullanmamasının faydasını görüyor. Tasarımcılara özellikle süspansiyon sistemini tasarlarken çok fayda sağlamış ve özgürce hareket etme imkanı vermiş, sonuç olarak da bu arka süspansiyonlarda ağırlık merkezini daha aşağı çekmelerine olanak sağlarken diğer yandan da 638 litre ile rakiplerinin çok üstünde bir bagaj hacmi sağlamış. Aston Martin mühendisliği DBX’i 1 derece başına 27.000 NM burulma sertliği ile de sınıfının en yükseğine taşımış.

3 ODACIKLI HAVALI 3 AMORTİSÖRLE FARKLI SÜRÜŞ MODLARINA UYUM
Ayrıca 54:46 ağırlık dağılımı ve 9 ileri standart tam otomatik şanzıman aracın dinamizmini körüklerken 3 odacıklı havalı amortisörler de konfordan ödün vermemesini ve farklı sürüş modlarına adapte olmasını sağlıyor. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip, otomatik uzun far sistemi gibi birçok elektronik güvelik opsiyonu ise aracımızda yine standart olarak gelen özellikler arasında.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir