Connect with us

Finans & Ekonomi

DİJİTALDE REKABETİ “İÇERİK KALİTESİ VE ÇEŞİTLİLİĞİ” BELİRLİYOR

KPMG, “Tükiye’deki dijital yayın platformlarının Covid-19 salgını sebepli kısıtlamalar öncesi ve sonrasındaki durumunu” araştırdı. Elde edilen bulgulara göre dijital yayın platformlarının üye sayısı pandemi döneminde ciddi miktarda arttı. Platform seçiminde yüzde 47’yle orijinal diziler ve yüzde 21’le film arşivi belirleyici oluyor. İçerikleri kısıtlı bulan izleyiciler farklı erişim noktalarına yönleniyor.

 

 

KPMG Türkiye’nin “dijital yayın platformlarındaki tüketici memnuniyeti” konulu anket çalışması, pandemi sürecindeki yeni normal dönemi için önemli ipuçları içeriyor. “Çalışan, büyük şehirde yaşayan, yüksek öğrenim seviyesine sahip, yüksek-orta gelir düzeyinde ve 22-45 yaş aralığındaki” kullanıcıların katıldığı ankete göre “ücretli platformların birincil tercih edilme sebebi” içerik kalitesi ve reklamsız olmaları. İçerik çeşitliliğinin öne çıkması dijital yayıncılıkta rekabeti kızıştırıyor.

Serkan Ercin-KPMG Türkiye

“TÜKETİCİNİN FİYAT HASSASİYETİ YÜKSEK”
KPMG Türkiye Strateji ve Operasyonlar Danışmanlık Lideri ve Şirket Ortağı Serkan Ercin, tüketicinin ilkin fiyat kriterine baktığını belirterek şunları kaydetti: “Tüketicinin fiyat hassasiyeti yüksek. Birçoğu ana veya dolaylı üyeliği varken yeni bir hizmete üye olmak için en fazla 10 lira ek ücret ödeyebileceğini söylüyorlar. Ayrıca fiyat kadar içerik kalitesi ve çeşitliliği de önemli. Pandemi ve evde geçirilen sürelerdeki artış, çevrimiçi hizmet sağlayan şirketler için büyüme fırsatı yaratsa da bu dönemde kazanılan kullanıcıları elde tutmak zor olabilir. Ulusal ve global hizmet sağlayıcılarının pazara girişiyle rekabet kızışacak. Cüzdan payı kazanmak ve gelirleri artırmak için kaliteli içerik geliştirmek ve güçlü bir fiyatlandırma stratejisini oluşturmak şart. Tüketici geri bildirimlerini ciddiyetle ele alıp değerlendirmek çok önemli.”

KISITLAMA GÜNLERİNDE BİLGİSAYAR, TELEVİZYONU SOLLADI
Ankette, sokağa çıkma kısıtlamaları öncesinde televizyon kullanımının daha yaygın olduğu ortaya çıktı. Evde geçirilen sürenin çoğalması ve her bireyin farklı içerik tercihi sebebiyle laptop kullanımı kısıtlama günlerinde 9 puanlık artışla yüzde 39’lara çıktı. Televizyon yüzde 37’yle ikinci sırada.

Karantina döneminde dijital yayın platformlarında günde ortalama 6-8 saat zaman geçirenlerin oranı yüzde 50. Normalleşmeyle birlikte oran yüzde 3 geriledi. Katılımcılar süreyi daha da düşüreceklerini ifade ediyor.
Yaşam biçimi ve alışkanlıklardaki pandemi kaynaklı değişim, izlenen içeriklerin farklılaşmasına da yol açtı. Öncesinde çoğunlukla dizi izleyen tüketici, kısıtlama döneminde başta yemek ve sporla ilgililer olmak üzere kısa video içeriklerine yöneldi.

TÜKETİCİ GÖZÜYLE DİJİTAL YAYINCILIK
KPMG Türkiye’nin dijital yayıncılık araştırmasında öne çıkan noktalar:
– Ankete katılanların yüzde 86’sı en az bir ücretli dijital yayın platformuna üye. Yüzde 73’ü üyelik ücretini kendisi ödüyor.
– Ana kullanıcıların çoğunluğu iki veya daha fazla üyeliğe sahip olduğu için aylık üyelik ücretleri 20 lirayı geçiyor. Katılımcıların yüzde 35’i ayda 36 liranın üzerinde ödeme yapıyor. Yüzde 96’sı aile üyeliği veya ortak paketten yararlanıyor.
– Halihazırda bir platforma üye olan kullanıcılar “farklı bir hizmet sağlayıcısına üyelik için” fazladan en fazla 10 lira ödemeyi kabul ediyor.
– Hizmete kolay erişim, reklamsız ortam ve içerik kalitesi ücretli platform tercihinde önem taşıyor ancak ücretsiz platformlar içerik çeşitliliğiyle öne çıkıyor. Öğretici içeriklerin artırılması ve güçlü bir öneri motorunun arka planda çalışması, ücretsiz içerik sağlayıcılarının üyelerini korumasını sağlayabilir.
– Tüketicinin yayın platformu seçiminde yüzde 47’yle orijinal diziler, yüzde 21’le film arşivi belirleyici oluyor. İçerikleri kısıtlı bulan izleyiciler farklı erişim noktalarına yönleniyor.
– Ankete katılanların büyük bölümü, platformlar arası rekabetin bir yandan içerik sayısını artırdığını diğer yandan kaliteyi düşürdüğünü ve premium ürün miktarının azalmasına sebep olduğunu vurguluyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir