Connect with us

Araştırma ve Raporlar

“PERAKENDE SEKTÖRÜ, ZORLU KOŞULLARDA DA EKONOMİYE LOKOMOTİF OLDU”

“TAMPF-Nielsen Perakende Endeksi” sonuçlarına göre perakende sektörünün toplam cirosu 2020 yılının ilk 6 ayında 2019’un aynı dönemine kıyasla yüzde 20 arttı. Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan endeksteki hesaba enflasyon dahil.

 


Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, “organize perakende sektörünün” zorlu koşullarda da ekonominin lokomotifi olmayı sürdürdüğünü söyledi.

Alp Önder Özpamukçu-TAMPF Yönetim Kurulu Başkanı

GIDA PERAKENDESİ YÜZDE 33 BÜYÜDÜ
Gıda perakendesinin hayati önem taşıdığı Covid-19 salgını aylarında “tedarik ve “hizmet” aksaması olmadan ve şartların gerektirdiği hızda sürdüğüne dikkat çeken Özpamukçu, “TAMPF- Nielsen Perakende Endeksi’nin” Covid-19 salgını sürecini de kapsayan en güncel verilerini şu ifadelerde kritik etti: “2020 yılının ilk 6 aylık sonuçlarına baktığımızda yüzde 20 oranında bir büyüme görüyoruz. Bu enflasyondan arındırılmamış büyüme rakamı gıda perakendesinden geliyor. İlk 6 ayda özellikle pandemi etkisi ile diğer kategorilerde önemli küçülmeler yaşanırken, gıda perakendesi perakende içindeki tüm kategorilerden ayrışarak yüzde 33’lük büyüme yakaladı. Buna karşın gıda dışı perakende yüzde 34 oranında küçülme gösterdi. Desteklerin ve düzenlemelerin de etkisiyle gıdada yüzde 9, gıda dışında yüzde 6’lık istihdam artışı gözlemlendi. Perakende genelinde büyümeler metrekare bazında da göze çarpıyor.”

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir