Connect with us

Finans & Ekonomi

PANDEMİDE E-TİCARET KERVANINA 8 MİLYON BANKA VE KREDİ KARTI EKLENDİ…

Türkiye’de her yıl ortalama yüzde 30-35 hızla artan e-ticaret yapılan banka ve kredi kartı sayısına yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde 8 milyon eklendi. 2011’de 18 milyar lira civarındaki internetten kartla harcamanın 2019 sonunda 190 milyar liraya yükseldiğini belirten Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, ancak “hala online alışverişte hiç kullanılmamış 40 milyona yakın kredi kartı ve 150 milyonun üzerinde banka kartı olduğunu” dile getirdi.

 

Her 10 evin dokuzunda internet erişiminin bulunduğunu, 2000’li yılların başında 2 milyon olan internet kullanıcısı sayısının 62 milyona yaklaştığını belirten Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, dijital alışverişlerde ödemelerin yüzde 85’inin kredi kartıyla yapıldığını ifade etti.

Güçlü Kayral-Avantajix.com Kurucu Ortağı.

“HALA E-TİCARET DIŞI 40 MİLYON KREDİ VE 150 MİLYON BANKA KARTI VAR”
İnternetin yaygınlaşmasıyla online alışverişin inanılmaz bir hızla büyüdüğünü, 2011 yılında 18 milyar lira olan internetten kartlı harcamaların 2019 sonunda 190 milyar liraya yükseldiğini kaydeden Kayral, “Pandemi döneminde e-ticarete ilgi katlanarak arttı. Pandeminin ilk 3 ayı olan Mart, Nisan ve Mayıs’ta 8 milyon banka ve kredi kartı daha ilk kez internette kullanılmaya başlandı. Böylelikle e-ticaret sektörünün ulaştığı kart sayısı 35 milyonu aştı.” dedi ve ardından sözlerine şunları ekledi: “Bu rakamlar iyi ama rehavete yol açmaması gerekir. Hala online alışverişte hiç kullanılmamış 40 milyona yakın kredi kartı, 150 milyonun üzerinde banka kartı olduğunu unutmamak gerekir. E-ticaretin avantajları yeni yeni kavranıyor. Bu konuda bilinirlik arttıkça e-ticaretin perakende içindeki payı gelişmiş ülkeler seviyesine çıkacaktır.”

GÜÇLÜ KAYRAL’A GÖRE E-TİCARET’İN AVANTAJLARI
Kayral, e-ticaret’in avantajlarını şöyle sıraladı:
-Zaman ve yer sınırlaması yok: Günün her saati ve yılın her günü alışveriş yapılabilmesi. Tüketici, yaşadığı şehirde hatta ülkede bulamadığı ürünlere ulaşabiliyor.
-Geniş ürün yelpazesi: İnsanların ihtiyaç duydukları her ürün ve her hizmete anında erişebiliyor.
-En uygun fiyat: İnternette fiyat araştırması yapmak son derece kolay. Aranan bir ürünü en uygun fiyatla satın alabilmek mümkün. Üstelik e-ticaret sitelerinden aldığı komisyonu müşteriye aktaran, yani “alışveriş yapana para veren” Avantajix.com gibi siteler, online alışverişlerin benzersiz şekilde ucuza gelmesini sağlıyor.
-Kalabalıktan uzak alışveriş: E-ticaret; alışveriş merkezleri ile çarşı pazarın karmaşasından, gürültüsünden ve kalabalığından yakınanlar açısından ideal bir ortam. Özellikle mağaza mağaza dolaşmayı sevmeyen erkek tüketiciler ile buralarda alışverişe ayıracak zamanı olmayan kişiler için güzel bir çözüm.
-İkinci el ürünlere erişim: E-ticaret; ikinci el ürünlere ulaşmanızı veya isterseniz kendi eşyalarınızı satışa çıkarmanızı da mümkün kılıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir