Connect with us

Finans & Ekonomi

İNSANLAR DOĞAYA YÖNELDİKÇE DOĞA SPORLARI PAZARI BÜYÜYOR…

Doğanın sert koşullarına dayanıklı “outdoor” kıyafet ve ayakkabılara yönelen talep son zamanlarda arttı. Öncesinde daha ziyade sporcuların tercih ettiği söz konusu ürünlere artık beyaz yakalılar da rağbet gösteriyor. Olgar Grup CEO’su Orkun Olgar, outdoor pazarında son 5 yılda meydana gelen büyümenin doğa sporlarına yönelen ilgiden kaynaklandığını ifade etti.

 

Doğa sporlarına yönelmede hem dünya genelinde hem de Türkiye özelinde 10 yıldır ciddi oranda artış yaşandığını belirten Olgar Grup CEO’su Orkun Olgar, Türkiye’de doğa sporları ile ekipmanlarını doğru kullanma noktasında son 3-4 yılda gelişim kaydedildiğini söyledi.

“METROPOLLER DOĞAL VAROLUŞ ORTAMLARI DEĞİL”
30 yıldır doğa sporları ekipmanları sektöründe iş yapan Olgar, bu spor dalına eğilimi tetikleyen sebeplere dair şunları anlattı: “Teknoloji arttıkça ve etrafımız radyo frekansıyla doldukça insanlar boğulma hissine kapılıyor; bundan dolayı ormanlara, deniz kenarlarına ve dağlık alanlara gitmek istiyor. Bu ortamlarda aslında biz kendimizi buluyoruz. Çünkü biz doğanın içinden geliyoruz. Metropoller insanların doğal varoluş ortamları değil. Dünyada teknoloji arttıkça ve ekonomiler büyüdükçe doğaya yönelimin daha çok artacağını tahmin ediyorum.”

Orkun Olgar- Olgar Grup CEO’su

“HEM DOĞADA HEM DE ŞEHİR HAYATINDA KULLANABİLİYORSUNUZ”
Outdoor ayakkabı ve kıyafetlerin farklı fonksiyonları dolayısıyla normallerinden ayrıştığına işaret eden Olgar, konuyu şöyle detaylandırdı: “Ancak bu ürünlerin en büyük özellikleri size fonksiyon sunmalarıdır. Bu fonksiyonları doğadaki gibi şehir hayatında da yaşamak; örneğin doğada ıslak kalmanızı engelleyen bir ceketi şehir hayatında da kullanmak istiyorsunuz. Başka bir örnek; belediye otobüsü şoförü, yağmurlu bir havada doğada kullandığı botları şehirde de giymek istiyor. Çünkü kendisine daha yüksek konfor sunuyor. Dolayısıyla biz bu ürünleri hem doğada hem de şehir hayatında kullanabiliyoruz. Bu tarz ürünleri sadece ormanda kullansanız, belki de bu parayı vermeye kıyamayabilirsiniz. Ama hayatınızın her yerinde kullandığınız için ürün sizin için daha değerli hale geliyor. Bu da pazarın büyümesine sebep oluyor.”

“SON 5 YILDAKİ BÜYÜMEYİ DOĞA SPORLARINA BORÇLUYUZ”
2015’te 20 olan mağaza sayılarının 50’yi geçtiği ve 4’ünün yurt dışında bulunduğu bilgisini veren Olgar, “Doğa sporları şirketimizde olduğu gibi bütün spor sektöründe son dönemde büyümeye sebep oldu. İnsanlar doğaya dönüş yapıyorlar ve doğa sporları ürünlerini alıyorlar. Bu da pazarın büyümesini doğuruyor. Son 5 yılda spor pazarının büyümesini tamamen doğa sporlarına borçlu olabiliriz.” dedi.

“BU SPORU DOĞRU EKİPMANLA YAPMAK GEREKİYOR”
Kano, bisiklet ve dağ sporcusu Cüneyt Gazioğlu ise Türkiye’yi tanıtmayı ve insanları doğaya çıkarmayı amaçladıklarını dile getirdi: “Hedefimiz kendimizi tehlikeye atıp ekstrem olaylar oluşturmak değil; insanlara ilham vermek. Bu sporu doğru ekipmanla yapmak gerekiyor. Aksi halde rahatsız hissedip bir daha doğaya çıkmak istemiyorsunuz.”

“DOĞAYA ÇÖPÜYLE GELEN, ÇÖPÜYLE DÖNMELİ”
Gazioğlu çok önemli bir hususa dikkat çekti: “Nereye gidersek gidelim, plastik ve çöp görüyoruz. İnsanlarımız maalesef bu konuda bir bilince sahip değil. İnsanlar doğaya çöpüyle geliyorsa, çöpüyle de gitmek zorunda. Yoksa o bıraktıkları çöp ilelebet orada kalıyor.”

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir