Connect with us

Araştırma ve Raporlar

SALGIN AYLARINDA E-TİCARET SATIŞLARI YÜZDE 159 BÜYÜDÜ

Dünya nüfusunun yüzde 90’ının yaşadığı 100’ü aşkın ülkede faaliyet gösteren uluslararası araştırma şirketi Nielsen’in Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Türkiye’deki e-ticaret satışlarının yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 159 büyüdüğünü; söz konusu dönemdeki online satışlarda saç boyası, ağda ve tüy dökücüler ile hijyenik pedlerin ilk üçte yer aldığını açıkladı.

 

 

Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Covid-19 salgını şartlarındaki normalleşme aşamasında “kalite ve performans”, “yerelin yükselişi” ve “teknolojinin etkisi” unsurlarının tüketici davranışlarının belirlemesi ve şekillenmesinde rol oynadığını vurguladı.

FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri/Fast-Moving Consumer Goods)

GIDA, İÇECEK VE TEMİZLİK ÜRÜNLERİNİ İNTERNETTEN ALMA EĞİLİMİ ARTTI
Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 41’inde salgın sonrası “gıda, içecek ve ev temizlik ürünleri alışverişini internetten yapma” eğiliminin artığını belirten Didem Şekerel Erdoğan, “Türk tüketicilerinin neredeyse yarısının bu ürünleri internetten satın almayı orta ve uzun vadede de sürdürme niyetinde” olduğunu kaydetti.

E-TİCARET SATIŞLARINDA EN ÇOK BÜYÜYEN 10 KATEGORİ
Erdoğan, pandeminin ilk 10 haftasında e-ticaret satışları en çok büyüyen 10 kategorinin “yüzde 845’le saç boyası, yüzde 670’le ağda ve tüy dökücüler, yüzde 480’le hijyenik ped, yüzde 419’la hazır kahve, yüzde 395’le saç kremi, yüzde 331’le sabun ve duş jelleri, yüzde 319’la çamaşır suyu, yüzde 274’le diş macunu, yüzde 260’la ev temizleyicileri ve yüzde 253’le Türk kahvesi” olduğunu söyledi.

Didem Şekerel Erdoğan-Nielsen Türkiye Genel Müdürü

YÜZDE 60: “KALİTELİ VE GÜVENİLİR ÜRÜNLERE DAHA FAZLA ÖDERİM”
Salgın aylarında tüketicilerin “hijyen, sağlık ve güvence arayışının” yükseldiğinin ve tercihlerini kaliteli ve güvenilir ürünlerden yana kullandığının altını çizen Erdoğan, yüzde 60’lık bölümünün kaliteli ve güvenilir ürünler için daha fazla ödemeye hazır olduğunu ifade etti.

“YERLİ ÜRETİM, TARIM VE MARKALAR” ÖNEM KAZANACAK
Türk tüketicilerinin yüzde 76’sının “pandemi evresinde market alışverişlerinde yerel markaları daha çok tercih ettiği” yönünde beyanda bulunduğunu; normalde yüzde 54 seviyesindeki “yerli ürün satın alma alışkanlığında” da yeni dönemde ciddi miktarda artış meydana geldiğini vurgulayan Erdoğan, “Yerli üretim, yerli tarım ve yerli markalar, önümüzdeki dönemde artan bir önem kazanabilir.” dedi.

E-TİCARETİN YAPISINI BELİRLEYECEK 9 ANA GLOBAL TREND
Covid-19 salgınıyla birlikte teknolojinin e-ticaret üzerindeki etkisinin arttığına dikkat çeken “bu etkileşim durumu, e-ticaretin yakın gelecekteki yapısını da belirleyecek” öngörüsünü paylaşan Erdoğan, bu konuda 9 global ana trend saptadıklarını dile getirdi: Abonelik servisleri, online ticarette taze gıdanın yükselişi, yeni hızlı/teslimat, sosyal ticaret, AR/VR kullanımı, canlı yayın, yapay zeka kullanımı, sesli ticaret ve yeni ödeme seçenekleri.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir