Connect with us

Finans & Ekonomi

ENDÜSTRİYEL REKLAMCILIK HAYATIN HER ALANINA DOKUNUYOR

125 bin kişinin istihdam edildiği endüstriyel reklamcılık sektörü Türkiye’de 9,1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), 20 yıldır yön verdiği ve temsil ettiği sektörün bundan böyle teknolojiyle büyüyeceği kanaatinde. ARED’in 2013’ten beri FESPA’yla birlikte İstanbul’da düzenlediği ve sektörün en büyüğü niteliğindeki fuarın bu yılkisi 3-6 Aralık tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde (IFM) gerçekleşecek.

 

Ahmet Özdemirel-ARED Başkanı

Endüstriyel reklamcılığın teknolojik gelişimle rekabetçi sektörlerden biri haline geldiğini ve “şehir mobilyalarından petrol istasyonlarına, ATM’lerden fuarlara, esnaf tabelasından yönlendirme panolarına kadar hayatın her alanına dokunduğunu ifade eden ARED Başkanı Ahmet Özdemirel, “2020 itibariyle 9,1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan sektör için, 20 yıldır olduğu gibi tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Endüstriyel reklamcılığın da teknolojiyle büyüyeceğini ve dijital ekranlarla birlikte gelişeceğini biliyor ve sektöre yönelik gelişimi bu alanda artırmayı hedefliyoruz.” dedi.

2000’DE KURULDU, 2006’DAN BERİ EĞİTİM FAALİYETLERİ ORGANİZE EDİYOR
“Endüstriyel reklam sektöründe faaliyet gösteren firma temsilcilerini bir çatı altında toplamak, üyelerinin hak ve çıkarlarını korumak, sektörün sorunlarına çözüm bulmak, sektörü özel ve resmi kurum ve kuruluşlar ile yurt dışında temsil etmek” amacıyla 2000 yılında kurulan ARED (Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği), 2006’dan bu yana orta ve yüksek öğretim kurumlarında sektörün iş alanlarına yönelik bölümler açılmasına vesile oldu. “Buralara atölyeler kazandırılması, öğrencilere burs verilmesi, teorik ve uygulamalı dersler yapılması, firmalara ve FESPA Eurasia Fuarı’na geziler düzenlenmesi, staj imkanı sağlanması ve mezuniyet sonrası istihdam ve öğretmenlere dönük hizmet içi eğitimler” konularında desteğini sürdürüyor.

ÖRNEK ÇALIŞMALAR VE YETENEKLİ GENÇLERİ ÖDÜLLENDİRİYOR
ARED, sektör temsilcilerinin talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda “teorik ve uygulamalı, sektörel veya kişisel gelişime yönelik” eğitim programları da organize ediyor. ARED Ödülleri Yarışması’yla 2014’ten beri örnek çalışmaları öne çıkaran dernek, son iki yıldır sektördeki nitelikli ve yenilikçi genç yetenekleri de ödüllendiriyor.

2013’TEN BERİ FESPA’YLA SEKTÖRÜN EN BÜYÜK FUARINI DÜZENLİYOR
29 ilde ve K.K.T.C.’de temsilciliği bulunan ARED uluslararası dernek ve federasyonlardan FESPA, ESF ve ISA’ya üye. 2013’ten bu yana FESPA’yla (The Federation of Screen and Digital Printers Associations-Serigrafi ve Dijital Baskı Dernekleri Federasyonu) birlikte her yıl aralık ayında İstanbul’da FESPA Eurasia Uluslararası Geniş Format Dijital Baskı, Serigrafi Baskı, Tekstil Baskı ve Endüstriyel Reklam Fuarı’nı” düzenliyor. Bu fuar sadece ürünlerin sergilendiği sıradan bir etkinliğin çok ötesinde. Fuarda katılımcı ve ziyaretçilere dünyada sektörle ilgili son gelişmeleri takip edebilecekleri, eğitim alabilecekleri, vizyonlarını ve kreatif yönlerini geliştirebilecekleri, yeni bilgiler öğrenebilecekleri doğru içerikler, interaktif seminerler, workshoplar ve canlı etkinliklerle desteklenmiş bir platform da sunuluyor. Sektörün en büyüğü niteliğindeki FESPA Eurasia 2020, 3-6 Aralık 2020’de, İstanbul Fuar Merkezi’nde (IFM) gerçekleşecek.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir