Connect with us

Finans & Ekonomi

BÜTÜN FUAR ETKİNLİKLERİ EXHİBİN’LE DİJİTAL ORTAMDA

Fuarcılık sektörünün dünya genelindeki büyüklüğü 137 milyar dolar. Yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını yüzünden daha uzun süre fiziki fuar düzenlemek pek mümkün görünmüyor. Sektör zaten eğilim içinde olduğu ve maliyetleri yüzde 80 düşüren dijitalleşme hamlelerini hızlandırdı. Sektörün yüzde 20’sinin hızla dijitalleşeceği öngörülüyor. Yerli altyapı girişimi Exhibin, şimdiye kadarkilerden farklı olarak mekan yerine etkinlikleri dijitale taşıyarak fuar deneyimine yeni bir boyut kazandırdığını belirtiyor.

 

Yılda 303 milyon ziyaretçi çeken fuarları dijital ortama taşımak için harekete geçen yerli altyapı girişimi Exhibin, “artırılmış gerçeklik ve oyunlaştırma” teknolojilerden yararlanılarak hazırladığı programla “fuarların içerdiği tüm faaliyetleri canlı yayın ve anlık etkileşimlerle” tamamen dijitalleştirdi.

TÜM ETKİNLİKLER DİJİTAL VE CANLI ORGANİZE EDİLEBİLİYOR
Tüm etkinliklerin dijital ve canlı organize edilebildiği Exhibin platformunda; katılımcılar, online fuarları listeleyerek fiziki bir fuarda ihtiyaç duydukları bütün faaliyetleri gerçekleştirebiliyor. VR gözlüklerle fuarlar gezebiliyor. Platformda broşür indirme, kartvizit alıp verme, canlı yayında soru sorma, numune sipariş etme, birebir görüşme ve 3D model inceleme gibi seçenekler de yer alıyor. Sınırsız sayıda katılımcıyla canlı etkileşime geçilebiliyor. Kısacası fiziki bir fuar her yönüyle sanal ortama taşınabiliyor.

“ETKİNLİK DENEYİMİNİ DİJİTALE TAŞIYARAK FUARCILIĞA AYRI BİR BOYUT KAZANDIRDIK”
Exhibin kurucuları Mahmut Hüdayi Sakarya ve Ali Çağlar, online fuar deneyiminin hem maliyet hem de ulaşılabilirlik açısından daha avantajlı olduğunun altını çiziyor. Fuarların organizatörlere ve katılımcılara yılda ortalama toplam maliyetinin 137 milyar doları bulduğunu belirten Sakarya ve Çağlar, “Ancak bu denli yüksek meblağlara rağmen fuarlar tüm ziyaretçiler ve katılımcılar için ulaşılabilir değiller. Bu durum pandemi döneminde daha da çözümsüz bir hal alırken Exhibin olarak şu ana kadar sunulan çözümlerden farklı olarak mekanı dijitale taşımak yerine etkinlik deneyimini dijitale taşıyarak fuar deneyimine yeni bir boyut kazandırmak istedik. Böylece sektörün yüzde 20’ini, dijitalleştirerek maliyetleri hem organizatörler hem de katılımcılar için yüzde 80 düşürmeyi hedefliyoruz.” diyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir