Connect with us

Finans & Ekonomi

İÇ GİYİM İHRACATINDA PANDEMİYE RAĞMEN ARTIŞ GERÇEKLEŞTİ

Türkiye’nin iç giyim ihracatı yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgınının yol açtığı krize rağmen 2020 yılının ilk çeyreğinde 2019’a nazaran yüzde 1,5 büyüdü. Almanya’nın iç giyim ihracatındaki payı yüzde 24. Rusya Federasyonu ve Ukrayna pazarına yönelik satışlarda da dikkat çekici artış söz konusu.

 

Moonlight Underwear Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Çungur, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verileriyle 2020 yılının ilk çeyreğinde 2019’un aynı dönemine göre yüzde 1,5 artışla 4,3 milyar liralık örülmüş iç giyim ihracatı yapıldığı; en fazla ürünün 1 milyar lirayı biraz aşan tutar karşılığında Almanya’ya satıldığı bilgisini aktardı.

“HEM İŞÇİLİK HEM DE İHRACAT POTANSİYELİ ARTIYOR”
Türkiye’deki iç giyim sektörünün hem işçilik hem de ihracat hacmi potansiyelinin her geçen yıl arttığına işaret eden Çungur, “Sektörün 2019 yılında 15,4 milyar olan toplam ihracatının, virüse rağmen 2020 yılının ilk çeyreğine 4,3 milyar liraya ulaşmış olması da potansiyeli kanıtlar nitelikte. Bu sürece istikrarlı bir büyüme eğiliminde olan Rusya ve Ukrayna’nın ihracat payı ise yeni hedef pazarlarla çok daha iyi yerlere geleceğimizin sinyallerini veriyor.” dedi.

Muhammet Çungur-Moonlight Underwear Yönetim Kurulu Başkanı

“AR-GE VE ÜRETİM PLANLAMALARINI TAMAMLADIK”
Çungur, “kaydedilen bu ivmelenmenin yeni normalde de devam edeceğini ve iç giyimde kuzey ülkelerine yönelme olacağını’’ öngördüklerini belirtti: “Ayışığı Tekstil Moonlight Underwear markası olarak pandemi dönemi ve sonrası için gerekli A-Ge ve üretim planlaması çalışmalarını yapıp hazırlıklarımızı tamamladık.”

UKRAYNA’YA İÇ GİYİM İHRACATI YÜZDE 24,7 ARTTI
Çungur’un aktardığı diğer istatistikler şöyle: Ukrayna’ya iç giyim ihracatı, yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 24,7 artarak 34 milyon liraya yükseldi. Rusya’ya ihracat ise yüzde 15,2’lik artışla 65 milyon liraya çıktı. Türkiye’nin toplam iç giyim ihracatında Rusya’nın payı yüzde 15 arttı. En fazla ürün sattığımız Almanya’ya ihracattaki artış oranı da yüzde 11,3.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir