Türkiye’de 1 Temmuz 2020 tarihinden itibaren ciro sınırı zorunlu e-Fatura mükellefiyetinde 5 milyon, e-İrsaliye’de ise 25 milyon lira olacak. QNB Finansbank Tüzel Dijital Dönüşüm Direktörü Okay Yıldırım, 2019 Eylül’de başlattıkları ve 2022 yılına kadar e–Dönüşüm’de ücretsiz giriş ve uygulama imkanı tanıyan Dijital Köprü Projesi’ne şimdiye dek 35 bini aşkın işletmenin başvurduğunu açıkladı. Yıldırım, 1 Temmuz sonrası ciro sınırındaki değişiklik sebebiyle şu anda 200 bin civarındaki e-Fatura mükellefi şirket sayısının ikiye katlanacağını belirtti.
Ortalama yıllık e-Dönüşüm maliyetinin küçük ölçekli şirketlerde 3-4 bin, büyük ölçekli firmalardaysa 100 bin lira olduğunu söyleyen QNB Finansbank Tüzel Dijital Dönüşüm Direktörü Okay Yıldırım, bu konuda ücretsiz hizmet sundukları Dijital Köprü Projesi’nin 2022’ye dek devam edeceğine dikkat çekti.
“DİJİTAL KÖPRÜ PROJESİ SADECE E-DÖNÜŞÜM ÜRÜNLERİNDEN OLUŞMUYOR”
2019’da başlayan Dijital Köprü Projesi’nin bir yıl gibi kısa bir süre içinde “müşterilere bankacılığın ötesinde hizmet götürülen” bir dijital platform haline geldiğini ifade eden Yıldırım, “Dijital Köprü sadece e-Dönüşüm ürünlerinden oluşmuyor, birçok Fintech’in bu sisteme dahil olmasıyla; şirketlerin e-Ticaret’ten İK’ya, Ön Muhasebeden Satış Ekibi Yönetimi’ne kadar tüm ihtiyaçlarını dijital olarak karşılayabilecekleri bir kanal haline geldi.” dedi.
Okay Yıldırım-QNB Finansbank Tüzel Dijital Dönüşüm Direktörü
“DİJİTAL KÖPRÜ PORTALI’YLA HİZMET MODELİMİZİ BİR ÜST KADEMEYE ÇIKARDIK”
Zaman ilerledikçe hizmet ve çözümlerin kapsamının genişleyeceğini kaydeden Yıldırım, yürüttükleri çalışmalara dair şu bilgileri aktardı: “Öte yandan, bankacılık ve farklı fintech çözümlerine tek bir şifreyle ulaşabilmeyi sağlayan, API’lar aracılığıyla çalışan Dijital Köprü Portalı’nın hayata geçmesi ile hizmet modelimizi bir üst kademeye çıkardık. QNB Finansbank olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına birebir cevap bulabileceği kanallar sunma konusunda her zaman çok titiz olduk. Bu sebepten dolayı, Dijital Köprü Müşteri Hizmet Merkezini oluşturduk. Bu merkez sayesinde kurulumları ve müşteri aktivasyonlarını hızlı şekilde yapabiliyor, ürün özelleştirmeye yönelik taleplerini çözümleyebiliyoruz.”
“ŞUBEYE GELİNMESİNE HATTA MÜŞTERİMİZ OLUNMASINA GEREK YOK”
Yıldırım, Dijital Köprü Projesi kapsamındaki ürünlerden faydalanmak için şubelere gidilmesinin ve hatta müşterileri olunmasının gerekmediğinin altını çizdi: “İnternet sitemizden ya da çağrı merkezinden başvuruda bulunmaları yeterli. Ürünleri kullanmaya başlayın, hesabınızı üç ay sonra açın diyoruz.”
E-DÖNÜŞÜM ÜRÜNLERİ MÜKELLEFİYETTEN ÖTE BİR İHTİYAÇ”
Bu konudaki hizmeti tamamen dijitale taşımalarının sayısal anlamda etkilerini gördüklerini belirten Yıldırım, açıklamasını şöyle sürdürdü: “KOBİ’ler, yeni bir altyapıya, uygulamaya ve sisteme geçmenin endişelerini yaşıyordu. Ancak geçtiğimiz dönemde dijitalleşme konusundaki bu endişeler geri planda kalmaya başladı. Dijitalleşmek isteyen KOBİ sayısı, son dönemde hızlı bir artış gösterdi. QNB eFinans’ın sunduğu inovatif hizmet sayesinde e-Dönüşüm ürünlerine mükellef olan firmaların ücretsiz olarak faydalandığı KOBİ e-Dönüşüm paketi ile ‘Mükellefiyeti inovasyona çeviriyoruz’ diyorduk ancak içinden geçtiğimiz bu dönem içerisinde şunu gördük ki e-Dönüşüm ürünleri mükellefiyetten çok bir ihtiyaç; operasyonel verimliliğini artırma, müşterilerine ulaşmada alternatif kanallar açarak kaynak kullanımlarına verimlilik getirmesinden dolayı güzel bir fırsat ve açılım. Dijitalleşmenin önemini geçtiğimiz birkaç ay içerisinde tüm dünya olarak anladık. E-Dönüşüm’e geçmiş olan şirketler iyi ki geçmişim dedi diyebiliriz.”
“1 TEMMUZ’U BEKLEMEDEN BAŞVURULARI TAMAMLAYIN”
Yıldırım şirketlere 1 Temmuz’u beklemeden altyapılarını hazırlamaları ve başvurularını tamamlamaları çağrısında bulundu: “E-Dönüşüm ürünlerini kullanmanın getireceği maliyet tasarrufunu son dakikayı beklenmektense ilk günden elde etmenin firmaların yararına olacağı görüşündeyiz. Şimdiden başvurup, çözümleri 1 Temmuz sonrasında kullanmak isteyen müşterilerimiz için de ileri tarihli aktivasyon hizmetimiz ile kolaylık sunuyoruz.”