2010 yılından bu yana faaliyet raporlarını sayıların kuşatılmışlığından kurtarmak amacıyla uluslararası çapta tanınan sanatçı ve edebiyatçıların kreatif içerikleriyle zenginleştiren Pirelli, “The Road Ahead” başlıklı 2019 raporunda yazarlar Emmanuel Carrère ve John Seabrook ile Türk illüstratör Selman Hoşgör’le çalıştı. Esneklik temasının işlendiği yazılar ve illüstrasyonlarda “tepki verebilme”, “değişebilme” ve “gelişebilme” kapasitelerine odaklanıldı.
2019 yılının faaliyet raporu için belirlenen “esneklik” kavramı, Pirelli’nin çalışma prensiplerinde de önemli bir yer tutuyor. Firmanın 150 yıllık geçmişinde “iş modellerini, ürünlerini ve hizmetlerini gelişme ve değişimlere göre adapte etme” ve “kimliğini koruyarak güçlenme” çabası var.
Selman Hoşgör-İllüstrasyon Sanatçısı
ESNEKLİK TEMASI, SALGIN SÜRECİNDE DAHA DA ANLAM KAZANDI
“Esneklik” teması, öncesinde kararlaştırıldığı yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde daha da anlam kazandı. 2019 raporunda Emmanuel Carrère’nin, “Noon at our door” (Öğlen kapımızda), John Seabrook’un ise “The Zoom brigata” başlıklı yazılarıyla bir bakıma içinde bulunulan durumun aciliyeti de sorgulanıyor.
HOŞGÖR, 8 İLLÜSTRASYONLA PIRELLI’Yİ ANLATTI
İki yazarın metinlerine “renkli, keyifli ve dinamik stiliyle daima şaşırtmayı, eğlendirmeyi ve etkilemeyi başaran” Türk sanatçı Selman Hoşgör’ün sekiz illüstrasyonu eşlik ediyor. Hoşgör’ün eserlerinin her biri Pirelli’yi tanımlayan anahtar kelimelerden birini anlatıyor: Yapay Zeka, değişiklikler, geleceğin şehri, bağlantı, esneklik, akıllı mobilite, sürdürülebilirlik ve hız.
2019 Pirelli Faaliyet Raporu-Selman Hoşgör illüstrasyonu
2010’DAKİ İLK RAPORUN TEMASI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
2010 Faaliyet Raporu’nun illüstrasyonları için Naba di Milano okulu fotoğrafçılık öğrencilerinden sürdürülebilirlik temasını yorumlamaları istenmişti. 2011’de görevi üstlenen grafik tasarımcı Stefan Glerum, “güvenilirlik, hız, teknoloji ve inovasyon” olgularını yorumlamıştı. 2012’de New Yorker Dergisi’nin karikatüristi Liza Donnelly, “dünyanın farklı yerlerinden bir grup üniversite öğrencisinin seçtiği ve gelecekleri için en önemli gördükleri değerleri temsil eden on kelimeyi” görselleştirmişti.
2013’TE TEKERLEK FİKRİ YENİDEN YORUMLANDI
2013’te yazar ve senarist Hanif Kureishi, “Spinning the Wheel” (Çarkı Döndürme) projesinde “tekerlek” fikrini yeniden yorumlamaları için on uluslararası genç yetenekle çalışmıştı.
2014’teki Pirelli Entegre Raporu’nun odağında “sokak sanatı” vardı. Brezilya’dan Marina Zumi, Almanya’dan Dome ve Rusya’dan Alexey Luka sokak sanatının tipik temalarından “yol, mobilite ve çok kültürlülük” üzerine üç eserle rapora dahil oldu.
2015’TE BENZERSİZLİĞE VURGU YAPILDI
2015’te Rus modern kaligrafi sanatçısı Pokras Lampas Pirelli’nin talebiyle “benzersiz” olmanın değerini görsel unsurlar ve parmak izleriyle yansıttı. O yılki raporun adı, “Every Mark is Unique” (Her İz Benzersizdir) idi. Raporda ayrıca yazar Javier Marias’ın “Like The Sentinel Moon” (“İzleyen Ay Gibi”) başlıklı yazısına yer verildi.
2017’DE DİJİTAL DÖNÜŞÜM HİKAYESİ İŞLENDİ
“Data Meets Passion” (Veri ile Tutkunun Buluşması) başlıklı 2017 Faaliyet Raporu’da, Pirelli’nin dijital dönüşüm hikayesi anlatıldı. Bu temayı İllüstratör Emiliano Ponzi ile yazarlar Tom McCarthy, Mohsin Hamid ve Ted Chiang işledi.
2018: “KONTROLSÜZ GÜÇ, GÜÇ DEĞİL” SLOGANININ 25’İNCİ YILI
2018 Faaliyet Raporu’nun ana konusu Pirelli’yle özdeşleşen ve 25 yıl önce dünya kamuoyuna mal olan “Kontrolsüz güç, güç değildir” sloganıydı. Rapor bu konsepti anlatan görseller ile Adam Greenfield, Lisa Halliday ve J.R. Moehringer’in yazılarıyla zenginleştirildi.
2019 Pirelli Faaliyet Raparu-Selman Hoşgör illüstrasyonu
2019 Pirelli Faaliyet Raporu-Selman Hoşgör illüstrasyonu