Connect with us

Finans & Ekonomi

SALGIN DÖNEMİNDE DAKİKA BAZLI ÇAĞRI TRAFİĞİ YÜZDE 23,4 ARTTI

Çağrı Merkezi Derneği verileriyle Türkiye’deki çağrı merkezi pazarının 2019 yılı büyüklüğü 7,5 milyar lira. Sektörde 115 bini aşkın kişi istihdam ediliyor. 4 kıtada 400’ün üzerinde müşterisi ile yaklaşık 20 bin kullanıcısı olan ve bulut mimarisinde çalışan çağrı merkezi yazılımı Alotech; yeni tip Koronavirüs (Covid-19) öncesi ve sırasında 500’ü aşkın şirkete ait aylık ortalama 35 milyon ses ve chat trafiğinde yaşanan değişimleri inceledi.

 

Ocak 2020 ile Nisan 2020 dönemlerinin karşılaştırıldığı Alotech araştırmasına göre şirketlerin dakika bazlı çağrı trafiği, ocak ayına göre yüzde 23,4 arttı. Firmaların yüzde 60’ının çağrı sayısı azalırken, yüzde 29’unda artış gösterdi. Yüzde 11’i servislerine geçici süre için ara verdi.

SALGINDA TOPLAM ÇAĞRI SAYISI YÜZDE 2,6 ARTTI
Firmaların yüzde 60’ındaki azalmaya rağmen toplam çağrı sayısı nisanda ocak ayına nazaran yüzde 2,6 çoğaldı. Çok kanallı iletişim teknolojilerine geçen firma sayısında da yüzde 157’lik artış var.

EN FAZLA ARTIŞ YÜZDE 422’YLE ONLİNE MARKETTE
İncelemede çağrı sayısı itibariyle en hızlı online market sektörünün büyüdüğü belirlendi. Bu sektörde hem sipariş alma hem de şikayet-durum bilgisi yönetimi süreçlerinde ocak ile nisan arasında yüzde 422 gibi hayli yüksek tırmanma söz konusu. Bu dönemdeki çağrı sayısı artışında online marketi yüzde 96,7’yle kamu kuruluşları ve yüzde 94,1’le kargo-lojistik sektörü izledi. Mobilya sektörü de yüzde 85,7’lik artışla dikkat çekti.

PERAKENDEDEKİ ÇAĞRI ARTIŞI YÜZDE 7,3’TE KALDI
Çağrı sayısında e-ticaret sektörü 61,3; perakendeciler ise yüzde 7,3 büyüdü. Servis sektöründeki büyüme beyaz eşya ve kombi kategorisinde yüzde 36,9; teknolojik ürünler kategorisindeyse yüzde 59,4.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir