Connect with us

Finans & Ekonomi

TÜRKİYE’NİN EN DEĞERLİ MARKASI, 1 MİLYAR 975 MİLYON DOLARLA THY

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın “2020 Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” araştırmasında Türk Hava Yolları (THY) 1 milyar 975 milyon dolarla ilk, Ziraat Bankası 1 milyar 616 milyon dolarla ikinci ve Garanti BBVA ise 1 milyar 538 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı. İlk 10’daki diğer firmalar şöyle: Turkcell 1 milyar 361 milyon dolarla 5’incilikten 4’üncülüğe; Arçelik de 1 milyar 273 milyon dolarla 8’incilikten 5’inciliğe yükseldi. 1 milyar 87 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Telekom ise 2019’a göre iki basamak gerileyerek 6’ncı oldu. Onu 998 milyon dolarla Akbank, 951 milyon dolarla İş Bankası, 876 milyon dolarla Yapı Kredi ve 875 milyon dolarla Ford Otosan izledi.

 

 

Muhterem İlgüner

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değerinin” 2020 yılında 2019’a nazaran yüzde 24 artarak 24,6 milyar dolara ulaştığını; bunda sanayi sektöründekilerin yüzde 30, hizmet sektöründekilerin ise yüzde 70 payı bulunduğunu açıkladı.

MARKA DEĞERİNİ KORUMAK İÇİN…
Büyüdükçe hasılatların küresel para birimleriyle oluşacağını ve böylelikle “kur riskinden daha az etkilenileceğini ve marka değerlerinin korunacağını” belirten İlgüner, “Bunun için, Türk şirketlerinin ‘dünya markası’ olma hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerekecektir.” dedi.

8 ŞİRKET İLK DEFA LİSTEYE GİRDİ
Brand Finance “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” listesine 2020 yılında çeşitli iş kollarından şu 8 marka ilk defa girdi: LC Waikiki, Koç Sistem, Kordsa, Odeabank, Aytemiz, Mars Lojistik, Ege Profil ve Nobel İlaç.

EN FAZLA DEĞER ARTIŞLARI VE DÜŞÜŞLERİ
İlk 100’deki markalar arasında en fazla değer artışları yüzde 140’la Otokar; yüzde 112’yle Desa ve yüzde 100’le Avivasa Emeklilik’te gerçekleşti. En fazla değer kayıplarıysa yüzde 42’iyle Beşiktaş, yüzde 34,8’le Koçtaş ve yüzde 32,2’iyle Emlak Konut’ta meydana geldi.

EN DEĞERLİ 50 KULÜP ARASINDA TÜRK KULÜBÜ YOK
Türkiye’den hiçbir kulüp dünyanın en değerli 50 futbol kulübü listesine adını yazdıramadı. Beşiktaş’ın yanı sıra Fenerbahçe ve Galatasaray’ın marka değerleri de düştü.

LİSTENİN İLK 20’SİNDEKİ FİRMALAR VE MARKA DEĞERLERİ
Brand Finance araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli 20 markası ve 2020 değerleri:
1)Türk Hava Yolları -1 milyar 975 milyon dolar.
2)Ziraat Bankası- 1 milyar 616 milyon dolar.
3)Garanti BBVA-1 milyar 538 milyon dolar.
4)Turkcell-1 milyar 361 milyon dolar.
5)Arçelik-1 milyar 273 milyon dolar.
6)Türk Telekom-1 milyar 87 milyon dolar.
7)Akbank-998 milyon dolar.
8)İş Bankası-951 milyon dolar.
9)Yapı Kredi-876 milyon dolar.
10)Ford Otosan-875 milyon dolar.
11)LC Waikiki-760 milyon dolar.
12)Bsh-603 milyon dolar.
13)Bim-595 milyon dolar.
14)Opet-570 milyon dolar.
15)Ülker-539 milyon dolar.
16)Vestel-493 milyon dolar.
17)Vakıfbank-458 milyon dolar.
18)Anadolu Efes-424 milyon dolar.
19)Halkbank-408 milyon dolar.
20)Denizbank-395 milyon dolar.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir