Connect with us

Finans & Ekonomi

TARIM VE HAYVANCILIK MAKİNELERİ, 3 BOYUTLU SANAL FUARDA BOY GÖSTERECEK

Türkiye’nin 3 boyutlu ilk sanal fuarı, 22-26 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek. Ticaret Bakanlığı himayesindeki Agrivirtual Tarım ve Hayvancılık Makineleri Sanal Fuarı; Türk makine sektörü ve Selçuk Üniversitesi iş birliğiyle düzenleniyor. Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecindeki ilk 3 boyutlu sanal fuarla “her koşulda ihracat yapabilme kabiliyetlerini” ortaya koyacaklarını kaydetti: “65 milyar dolarlık küresel ihracat hacminde ilk hedefimiz, 2 milyar doları aşarak ilk 10’da yer almak.”

 

Agrivirtual Tarım ve Hayvancılık Makineleri Sanal Fuarı’nda, “stantlar arasında gezi seçenekleri, konferans salonları ve toplantı odalarıyla” fiziki fuar deneyimi bire bir sanal ortama taşınacak. Yerli ve milli yazılımla hazırlanan fuar, www.agrivirtual.com.tr adresinden 5 gün boyunca 7/24 ziyaret edilebilecek.

TARIM VE HAYVANCILIKLA İLGİLİ TÜM MAKİNE TEKNOLOJİLERİ GÖRÜCÜYE ÇIKACAK
Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Odası, Konya Ticaret Borsası, Türk Tarım Alet ve Makineleri İmalatçıları Birliği (TARMAKBİR), Türk Pompa ve Vana Sanayicileri Derneği (POMSAD), Makine İmalat Sanayi Dernekleri Federasyonu (MAKFED), Konya Teknokent ve AGRO TV tarafından desteklenen fuarda; “traktörden hasat makinelerine, toprak işlemeden sulamaya, ekim makinelerinden hayvancılık ekipmanlarına, taşımadan akıllı tarım teknolojilerine kadar”, tarım ve hayvancılık sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm makine teknolojileri görücüye çıkacak.

5 ana holden oluşan Agrivirtual; “holler ve koridorlar arasında serbest dolaşma, sergilenen ürünler hakkında stant görevlileriyle yazılı ya da görüntülü görüşme, dijital broşürler edinme ve ürün detaylarını 3D ortamında inceleme fırsatı” sunacak.

Kutlu Karavelioğlu-Makine İhracatçıları Birliği Başkanı

“OTURARAK BEKLEMEK YERİNE, PROAKTİF BİR TAVIRLA AGRIVIRTUAL’I TASARLADIK”
Küresel dış ticarette yeni iş birlikleri için büyük önem taşıyan fiziki fuarların salgın sebebiyle mümkün olamadığının altını çizen Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Karavelioğlu, bu açığı dijital teknolojinin imkânlarını kullanarak kapatacaklarını söyledi: “Fiziki fuarların düzenlenemeyeceği bu sıkıntılı dönemin geçmesini, oturarak beklemek yerine, proaktif bir tavırla Agrivirtual’ı tasarladık. Böylelikle ihracatçılarımızın, belli bir döneme egemen olacağı anlaşılan bu konseptten yabancı rakiplerinden erken yararlanabilmesini sağlayacağız.”

 

 

“DIŞ TİCARET FAZLASI VERDİĞİMİZ VE YABANCI SERMAYEYİ ÇEKEBİLDİĞİMİZ BİR SEKTÖR”
Karavelioğlu, Avrupalı üreticilerle endüstriyel iş birlikleri için tüm imkânları zorladıklarını belirtti: “Tarım makineleri imalatı, bizim dış ticaret fazlası verdiğimiz bir alandır ve yabancı sermayeyi yüksek oranda ülkemize çekmeyi başarabilmiş bir sektördür. Makine ve teknoloji çeşitliliğimiz, kalite fiyat performansımız ve sürdürülebilirlik anlayışımızla çok rekabetçi olduğumuzu ve iş ortaklarımızla her iki taraf için de verimli olacak ilişkiler kurabildiğimizi her fırsatta görüyoruz. Pandemi esnasında ilk 3 boyutlu sanal fuarı düzenleyerek, dijital iş platformlarına olan ihtiyacın teknolojik ürünlerde de giderek arttığını sektörümüzle birlikte deneyimlemek istiyoruz.”

“PANDEMİ; YEŞİL, YENİLİKÇİ VE AKILLI TARIMSAL ÜRETİME İHTİYACI DAHA DA ARTIRDI”
“Tarım ve gıda ürünlerine erişim ile ülkelerin tarımsal yeterlilikleri konusunun” ne derece önemli olduğunun salgın sırasında bütün dünyada hissedildiğini kaydeden Karavelioğlu, “Biz salgından önce de korumacı politikaların tarımı yerelleştirip, yerlileştireceğini ve tarımsal yatırımların hızla büyüyeceğini öngörüyorduk. Tarım konusu teknoloji savaşları gündeme gelir gelmez stratejik önemi hızla kavranan bir sektör oldu ve makine yatırımlarının en hızlı arttığı alana dönüştü. Pandemi yeşil, yenilikçi ve akıllı tarımsal üretime ihtiyacı daha da artırdı.” dedi.

“65 MİLYAR DOLARLIK KÜRESET İHRACAT HACMİNDE İLK 10’U HEDEFLİYORUZ”
Karavelioğlu, Türk tarım makineleri sektörünün “başta küçük ve orta ölçekli tarım işletmeciliğine yönelikler olmak üzere” ciddi bir üretim gücüne sahip olduğunu vurguladı: “Makine ve sistemlerimizi hızla akıllı tarım uygulamalarında kullanılacak hale getiriyoruz ve geleneksel tarımdan modern tarıma geçiş sürecinin yaşandığı ülkelerden büyük bir talep görüyoruz. 65 milyar dolarlık küresel ihracat hacminde ilk hedefimiz, 2 milyar doları aşarak ilk 10’da yer almak. Agrivirtual’da sergilenen ürünlerimizin teknolojik üstünlüğü sayesinde kısa dönemde Türkiye’de düzenlenecek sanal fuarlara olan ilgi ve merakı da artıracağız; öncü rol oynayarak bir kez daha diğer sektörlerin önünü açacağız.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir