Connect with us

Finans & Ekonomi

MOBİLYACILAR 2023 HEDEFLERİ İÇİN YENİ STRATEJİLER BELİRLİYOR

Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, 36 bin üreticisi bulunduğunu ve hammaddede dışa bağımlı olmadığını belirttiği mobilya sektörünün, “2023’te kendi alanında dünyanın 5’inci büyük ihracatçısı ve 10 milyar dolar ihracat” hedefine ulaşmak için yeni stratejiler geliştirdiğini söyledi. MOSFED’in sektörel etki araştırmasına katılan markaların yüzde 73’ü satış ve pazarlamada dijitalleşmeye gideceklerini kaydetti. Sektör şu anda dünya sıralamasında ihracatta 12, üretimdeyse 13’üncü.

 

Hammadde ve işçilikte yüzde 90 oranında yerli ve milli olan, ürünlerinin yüzde 42’sini ihraç eden, 36 bin imalatçısından 15 bini ihracat yapan ve 250 bin kişiye istihdam sağlayan Türk mobilya sektörünün çatı kuruluşu Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED), yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde “en çok hangi faaliyetlerin etkilendiğini, desteklerden nasıl ve ne ölçüde faydalanıldığını, uygulanan mücadele stratejilerini, artık iyice öne çıkan dijitalleşmeye dönük bakış ve çalışmaları, ihracatta sıklıkla karşılaşılan sorunları, nelerin tehdit ve risk görüldüğünü ve negatif etkisinin süresine ilişkin tahminleri” araştırdı.

“İHRACATTA 10 MİLYAR DOLAR VE 5’İNCİ BÜYÜK HEDEFİNDEN VAZ GEÇMEDİK”
Sektörün bundan sonraki stratejilerine araştırma sonuçlarının yön vereceğini ifade eden MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, “Son 20 yılda mobilya sektörü olarak gösterdiğimiz atılım ve buradan aldığımız güç ile oluşturduğumuz stratejinin hedefi 2023 yılında 10 milyar dolar ihracattı. Aynı şekilde dünyanın 5’inci büyük mobilya ihracatçılarından biri olmayı hedefliyorduk. Kimsenin beklemediği ve bir dünya krizine neden olan Covid-19 salgını, bütün ülke ve sektörleri etkilediği gibi bizi de etkiledi. 10 milyar dolar ve beşinci büyük ihracatçı olma hedeflerinden vazgeçmiş değiliz. Bunu yapabilmenin yeni yolları ve stratejilerine bakıyoruz.” dedi.

“DİJİTAL SATIŞ VE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI HIZLA DEVAM EDİYOR”
Güleç; “dijital satış, e-b2b görüşmelerine imkan tanıyan platformlar, ülke ticaret heyetlerinin sanal olarak gerçekleşmesine izin veren online yapılar konusunda” çalışmalarının hızla devam ettiğini söyledi: “Sağlık ve güvenlik için mesafeyi korumanın önemli bir hale geldiği dönemde, değeri iyice artan bu kanalları etkin kullanmak ve tanıtımlarımızı buralardan yapmak jeopolitik avantajlarımızla birleşince ihracat tarafında çok daha pozitif bir hikaye oluşturmamızı sağlayabilir. Firmaların özellikle ihracat tarafında e-ticaret sitelerine üyelikleri, sanal ticaret heyetlerine ve sanal fuarlara katılımları yakın zamanda destek kapsamına da alındı. Birbirini destekleyen, tamamlayan bütün bu girişimlerin çok daha hayırlı sonuçlara vesile olacağına inanıyoruz.”

Ahmet Güleç-Mobilya Dernekleri Federasyonu Başkanı

“2020 HEDEFİMİZ 4,5 MİLYAR DOLAR İHRACAT VE 60 MİLYAR LİRA İÇ SATIŞTI”
Sektörün 2019 yılında 3,5 milyar dolarlık ihracata ve iç piyasada 50 milyar liralık satışa imza attığını kaydeden Güleç, 2020’ye ilişkin şunları dile getirdi: “Covid-19 salgını olmasaydı 2020 sonu için projeksiyonumuz iç piyasada 60 milyar liralık satış, ihracat tarafında ise 4,5 milyar dolarlık ekonomik büyüklüktü. Ocak ve şubat aylarını ihracat tarafında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15’lik büyüme ile tamamladık. Mobilyada KDV indiriminin sürekli hale getirilmesi de yılın devamı için çok daha pozitif tablolar taşıyordu. Fakat salgın, stratejilerimizi yeniden oluşturmamıza neden oldu. Haziran itibariyle başlayan normalleşme ve mobilya almak isteyenleri finansal açıdan destekleyecek kredi paketleri hane halkının ertelediği ihtiyaçlarını hızla hayata geçirmesine neden olacak. Bu anlamıyla mobilyada ikinci yarı dönemde daha hareketli bir süreç bekliyoruz; üreticilerimiz çalışmalarıyla, indirimleriyle, kampanyalarıyla sürece iyi hazırlandılar.”

 

SEKTÖRÜN YÜZDE 73’Ü SATIŞ VE PAZARLAMADA DİJİTAL ALT YAPI ÇALIŞMALARINA BAŞLADI
Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Covid-19 etki araştırmasında şu sonuçlar elde edildi:
-Sağlık ve güvenlikten ötürü sosyal mesafenin iş yapma biçimlerini şekillendirdiği yeni dönemde dijitalleşmeye yönelim arttı. Katılımcıların yüzde 43’ü satış, yüzde 40’ı ise pazarlama süreçlerinde dijitalleşmeye gidilmesinin son derece önemli olacağını belirtti. Yüzde 73’ü satış ve pazarlamada dijital alt yapı çalışmalarına başladığını kaydetti.
-Yüzde 35’i pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdi, yüzde 20’si banka kredilerini yeniden yapılandırdı, yüzde 20’si ise istihdamda geçici olarak kısıtlamaya gitti. Yüzde 10’u da sıralanan işlemlerin hepsini yürürlüğe koydu.
-Yüzde 58’i kısa çalışma ödeneğinden faydalandığını, yüzde 35’i KGF (Kredi Garanti Fonu) desteklerini kullandığını ve yüzde 5’i de tüm desteklere başvurduğunu dile getirdi.
-Yüzde 50’sine göre salgının negatif etkisinin 6 ila 12 ay, yüzde 25’ine göre 1-2 yıl daha sürecek. Yüzde 20’sine göreyse 4-6 içinde süreçteki hava olumluya dönecek.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir