Connect with us

Finans & Ekonomi

BU RAMAZAN’DA ONLİNE ALIŞVERİŞ, 2019’A GÖRE YÜZDE 49 ARTTI

Finans teknolojileri şirketi İyzico; Anneler Günü ve Ramazan ayında gerçekleşen online alışveriş tutarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 49 arttığını açıkladı.

 

On binlerce e-ticaret sitesinin ödeme altyapı sağlayıcısı İyzico’nun veri analizi sonrasında ortaya çıkan istatistikler şöyle:
-Bu Ramazan’daki mobil alışveriş adedi, bir önceki aya nazaran yüzde 75 artış gösterdi. Online alışveriş işlemlerindeki bilgisayarın payı Ramazan’da bir ay öncesine kıyasla yüzde 52’den yüzde 47’ye gerilerken; mobilin payı ise yüzde 48’de yüzde 53’e yükseldi.
-Mobilden alışverişteki kategori sıralamasında yüzde 49’la giyim ve aksesuar başı çekerken; onu yüzde 20’yle çiçek, yüzde 9’la kitap-oyun ve yüzde 6’yla kozmetik izledi.
-Mobildeki ortalama sepet tutarı Ramazan’da ve öncesinde değişmeyerek 100 lira olurken; webdeki tutar 236 liradan 255 liraya çıktı.
-Yoğunluk yaşanan zaman dilimi Ramazan’dan önce saat 21.00 sıralarıydı; Ramazan’da iftarın etkisiyle 22.00-23.00 arasına kaydı.
-Bilgisayardan gerçekleşen alışverişlerin Ramazan boyunca saat 19.00 ile 21.00 arasında düştüğü; mobilde önceki seviyenin korunduğu gözlendi.

ÖDEMELERİN YÜZDE 89’U TEK ÇEKİM
-Ramazan’daki alışverişlerin yüzde 89’u tek çekimle ödendi.
-En çok online alışveriş yapılan il yüzde 41’le İstanbul. Ardından yüzde 8’le Ankara, yüzde 7’yle İzmir, yüzde 3’le Bursa ve Antalya ile yüzde 2’yle Kocaeli geliyor.
-Ramazan öncesine göre online alışverişte en fazla artış yüzde 72’yle Düzce’de oldu. İşlem hacmindeki artışta da yüzde 85’le Amasya ilk sırada yer aldı.
-Online alışverişteki kadınların oranı değerlendirildiğinde; Karadeniz Bölgesi yüzde 71, Ege Bölgesi de yüzde 70’le önde bulunuyor.

ÇİÇEK SEKTÖRÜNDE YÜZDE 190 ARTIŞ
-Anneler Günü’nün bu sene Ramazan ayına denk gelmesi sebebiyle işlem adedindeki en büyük artış yüzde 190’la çiçek sektöründe oldu. Bu sektördeki ortalama sepet tutarı ise 86 TL.
-Ramazan süresince giyim sektöründeki işlem adedi artışı yüzde 76. Giyimdeki ortalama sepet tutarı 170 lira. Giyimdeki artışta ikinci el mağazalardaki yüzde 88’lik artış da rol oynadı.
-Ev-bahçe sektöründeki işlem artışı yüzde 67, ortalama sepet tutarı da 368.
-İkinci el mağazalardaki alışverişlerin ortalama sepet tutarı 65 lira.
-Giyim sektöründeki online alışverişte ev kıyafetlerinin payı, Covid-19 dolayısıyla Ramazan’da yüzde 3’ten 12’ye tırmandı.
-Ev dekorasyonu türü gündelik eşyalar ile kitap sektörü de Ramazan’da en çok para harcanan kalemlerden oldu.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir