Connect with us

Dünya Gündemi

E-SPOR OYUNU SATIŞLARI YÜZDE 63 ARTTI

KPMG Football Benchmark ekibinin araştırmasına göre tüm sportif organizasyonların durduğu yeni tip Koronavirüs salgını aylarında, e-spor oyunu satışları yüzde 63 arttı. E-spor oyunlarının piyasa değerinin 2021 yılına kadar yüzde 21.7 büyüyerek 1,5 milyar doları ulaşacağı; buna karşılık sinema endüstrisinin yüzde 4.4, müziğin yüzde 3.5, radyonun ise yüzde 2.1 küçüleceği öngörülüyor.

 

 

E-spor izleyici sayısı 2015 ile 2020 yılları arasında 235 milyondan 454 milyona yükseldi. Sayının 2022’de 644 milyona erişeceği tahmin ediliyor. Takipçi yaş ortalaması dünya futbolunda 39, Premier Lig’de 42 ve NBA’de 53 iken e-spor oyunlarında sadece 32.

Hakan Uçak

32 MİLYON E-SPOR OYUNCUSU VAR
KPMG Türkiye Spor Sektör Lideri Hakan Uçak, e-sporun büyük bir endüstri olma yolunda hızla ilerlediğini ve Koronavirüs aylarında bu sürecin daha da hızlandığını söyledi. Küresel karantinanın ve kontrollü sosyal hayatın en fazla gençlerdeki spor eğilimlerini etkilediğini belirten Uçak, “Gençler e-spor dünyasına çok ilgili ve bir futbolcu olmak için çabalamak yerine e-spor oyuncusu olmayı tercih ediyorlar. Şu anda yaklaşık 32 milyon e-spor sporcusu var. Bu gelecek yıllarda daha da artacaktır. Olimpiyatların e-spor’a açılması halinde sayının katlanarak büyüdüğünü görebileceğiz.” dedi.

 

 

KPMG, 1982’DEN BERİ TÜRKİYE’DE
Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan KPMG, dünyanın bu sektördeki en büyük dört şirketinden biri. 147 ülkede 220 binin üzerinde çalışanıyla finansal hizmetler, tüketici ürünleri, otomotiv, endüstriyel sektörlerden, gıda, perakende, enerji, telekomünikasyon, kimya gibi pek çok sektöre danışmanlık hizmeti veriyor. KPMG Türkiye ise 1982’den beri İstanbul’daki merkez ile Ankara ve İzmir ofislerinde 1700 çalışanıyla faaliyet gösteriyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir