Küresel salgın haline gelen Covid-19 sürecinde şartların zorlaması sebebiyle şirketlerdeki evden çalışma oranı öncesinde tahmin edilemeyecek düzeyde arttı. Türkiye’nin önde gelen saha satış yönetimi uygulaması Ekmob’un Kurucusu ve CEO’su Sunay Şener, evden çalışma mecburiyetinin hizmet sundukları satış pazarlama sektörüne yansımalarını değerlendirdi.
Aralarında British American Tobacco, Fıratpen, Novartis, GoldMaster, ING, Korozo, Prometeon, Riot Games, MNG Faktoring, Arabam.com, Zingat, NN Hayat ve FibaEmeklilik’in de bulunduğu 110 müşteriye bağlı 4 bin kullanıcıya hizmet verdiklerini ifade eden Ekmob CEO’su Sunay Şener; mobil CRM, mobil form, anketler, ziyaret planlama, sipariş, takım yönetimi-mesajlaşma ve lokasyon bazlı aktivite takibi özellikleriyle “saha ekiplerinin tüm süreçlerini yüzde 40’a kadar daha verimli yönetmelerini sağladıklarını” söylüyor.
Doğu Avrupa ve Ortadoğu’ya da teknoloji ihracatı gerçekleştirdiklerini belirten Şener’in, Covid-19 salgınının satış pazarlama sektörüne etkileri konusundaki değerlendirmesi şöyle:
Sunay Şener-Ekmob CEO’su
ÇALIŞANLARIN VERİMİNDE YÜZDE 40 ARTIK GERÇEKLEŞTİ
Evden çalışanlar daha önce sahada dokunamadıkları müşterilere telefonla ulaşmaya başladı. Yüzde 40 daha fazla çalışan satış personeli evden çalışmanın daha verimli olduğunu düşünüyor.
ŞİRKETLER KRİZ İLETİŞİM PLANLARI HAZIRLAMAYA BAŞLADI
Kurumlar, Koronavirüs özelinde müşterileri için en kötü olasılıklar da dahil olmak üzere farklı senaryolar içeren kriz iletişim planlarını hazırlamaya başladı.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE TEKNOLOJİ YATIRIMLARINA HIZ VERİLDİ
Kurumlar dijital dönüşüm ve teknoloji yatırımlarına hız vermeye başladı. Bu doğrultuda satış ekipleri müşterilerine özel webinar yöntemini kullanarak online iletişim metotları deniyor.
1990’LARDAKİ TELE SATIŞ YENİDEN CANLANDI
1990’larda popüler olan telefonla satış kanalı yeniden yükselişe geçti. Herkes görüntülü konuşma yapamasa da telefonla iletişim ve satış oranları yükseliyor.
EKMOB’TAN ŞİRKETLERE TELE SATIŞ ÖNERİLERİ
-Günlük bir hedef belirleyin ve o sayıya ulaşmaya çalışın.
-Arama sırasında görüşme yapılan kişiye çözüm sunun.
-Hayır cevabına hazırlıklı olun. Mutlaka itirazları olacaktır.
-Tele satış sırasında doğru iletişim kurun, müşteriye psikiyatrist gibi yaklaşın.
-Satış ekibine hitabet, diksiyon ve stres eğitimleri verin.
-Müşterileri aramaya başladığınız andan itibaren kendinizi de motive edin.
-Telefonda satışta rahat konuşulmalı. Doğal bir konuşma karşıdaki kişiyi de etkiler.
-Aramaların raporlanması performans takibini kolaylaştıracaktır.