Connect with us

Türkiye Gündemi

SABANCI ÜNİVERSİTESİ EDU’DAN MÜTHİŞ PERFORMANS

Sabancı Üniversitesi’nin, 2002 yılında faaliyete geçirdiği Yönetici Geliştirme Birimi EDU, Financial Times Executive Education Customised 2020 sıralamasında 23 basamak birden tırmanarak 55’inciliğe yükseldi. Söz konusu listeye şimdiye kadar dünya genelinde 85 okul adını yazdırabildi.

 

Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU, Financial Times’ın “iş dünyasına yönelik tasarlanan kuruma özel programlar” listesine 2018 yılında 78’inci sıradan dahil oldu.

Türkiye’nin yanı sıra İtalya ile Hindistan arasındaki coğrafi bölgenin listedeki tek temsilcisi konumundaki EDU, her geçen yıl ilerleme kaydediyor. Kuruma Özel Programlar sıralamasına yalnızca AACSB veya EQUIS akreditasyonlu okullar başvurabiliyor.

EDU ayrıca 2020’de 85 okul arasında 55’inciliğe yükseldiği Financial Times Executive Education Customised sıralamasının önemli kriterlerinden “büyümede” ikinci; “gelecek kullanımındaysa” 26’ncı durumda.

Cüneyt Evirgen

 LİSTEDE TÜRKİYE’DEN YER ALAN İLK VE TEK ÜNİVERSİTE
Financial Times sıralamasında iki yıldır Türkiye’den yer alan ilk ve tek kurum olduklarını belirten Sabancı Üniversitesi EDU Direktörü Cüneyt Evirgen, “İtalya ve Hindistan arasındaki tüm coğrafyada da sıralamaya giren tek kurum konumundayız. EDU olarak bu yıl sıralamada University of Texas at Austin, Warwick Business School, McGill University ve University of Toronto gibi dünyadaki bazı önemli okulların önünde yer aldık. Üniversitemizin dünyadaki yerini daha da ileriye taşımak ve kendi alanımızdaki sürdürülebilir ve kalıcı başarıyı yakalayarak liderliğimizi sürdürmek üzere çalışmaya devam ediyoruz. Yükselen çıtayı daha da yukarılara taşımak en büyük amacımız.” dedi.

ELDE EDİLEN BİRİKİM YÖNETİM VE İŞ DÜNYASINA UYARLANIYOR
“İş dünyasına ve profesyonellere sonuçları dünya listelerine dahil olmalarını sağlayan programlar üretmeye” hız kesmeden devam ettiklerini söyleyen Evirgen; kurumların ve bireylerin “farklı yönetsel yetkinliklerini geliştirmeye yönelik” programlarının “ulusal ve uluslararası düzeyde çalışan akademisyenler, yöneticiler, danışmanlar, uzmanlar, yönetici geliştirme kuruluşları ve üniversitelerle iş birliği içinde” hayata geçirildiğini ve elde edilen birikimin yönetim ve iş dünyasına uyarlandığını dile getirdi.

FINANCIAL TIMES’IN DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Financial Times sıralamayı; “başvuru sahibinin faaliyetlerine ilişkin bilgiler ile hizmet verdiği kurumsal müşterilerle yaptığı anketin sonuçlarını” değerlendirerek oluşturuyor. Kurumsal müşterilerin değerlendirmesinde “hazırlık çalışmaları; program tasarımı, eğitmenler; yeni beceri ve öğrenimler; öğretim yöntemleri; program sonrası takip çalışmalar; şirket hedeflerine ulaşma; tesis imkanları; ödenen paraya değmesi ve gelecekte hizmet alma niyeti” gibi kriterler rol oynuyor. Hizmet verilen uluslararası müşteriler; yurt dışı programlar; büyüme oranı; iş birliğine gidilen okullar ve öğretim üyesi çeşitliliği de dikkate alınıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir