Yıldız Teknopark bünyesindeki Yıldız Kuluçka Merkezi girişimcilerinden Hyggefoods, yenilebilir antiviral kaplama sıvısı geliştirdi. BioCoBloc adı verilen sıvı, kaplandığı yaş meyve ve sebzelerle tüketiciye virüs bulaşma ihtimalini sıfıra indirecek. İhracatta katma değeri yükseltici rol oynayacak ve özellikle soymadan yenilen kısa ömürlü çilek, kiraz, üzüm gibi meyveler için tüketicilerin içini rahatlatacak.
Yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde öne çıkan konulardan biri de gıda güvenliği. Herkesin kafasında paketli ürünler ya da yaş sebze ve meyvelerle virüs bulaşabilir mi sorusu var? Yıldız Teknik Üniversitesi Yıldız Teknokent’teki Yıldız Kuluçka merkezinde faaliyet gösteren Hyggefoods’un geliştirdiği yenilebilir antivirüs kaplama sıvısı bu konuda büyük bir boşluğu dolduracak. Sıvı sayesinde meyve ve sebzelerin kesinlikle virüs taşımadığını kanıtlanmış olacak.
Dünyada ilk niteliğindeki antiviral projesi, yılda ortalama 54 milyon ton hasat yapan ve bunun 4 milyon tonunu ihraç ederek ülkeye 2,26 milyar dolar döviz kazandıran yaş meyve ve sebze üreticileri açısından büyük önem taşıyor.
Hyggefoods’un kurucusu Emine Yılmaz, “Covid-19’la mücadeleye yönelik antiviral yenilebilir gıda kaplama malzemesi projesiyle, viral hastalıkların toplumda kontrolsüz yayılımını engelleyecek koruyucu ürünler geliştirmeyi amaçladıklarını söyledi.
“ANTİVİRAL SIVININ SAĞLIĞA HİÇBİR ZARARI YOK”
Doğrudan temas edilen meyve ve sebzelerle virüsün bulaşabileceğine dikkat çeken Yılmaz, “Bu projede geliştirilen antiviral yenilebilir kaplama malzemesiyla kaplanan sebze ve meyveler virüslere karşı korunacak. Sağlığa hiçbir zararı yok. Tüketiciler BioCoBloc’la kaplanan meyve ve sebzeler üzerinde küçük etiketler görecekler. Özellikle soymadan yenilen ve kısa ömürlü çilek, kiraz, üzüm gibi meyveler için tüketici dostu bir ürün olacak.”
Emine Yılmaz-Hyggefoods’un kurucusu
“UYGULAMA DÜNYADA BİR İLK OLACAK”
İşleme tesislerinde durulama suyuna eklenecek BioCoBloc’le meyve ve sebzelerin çok düşük bir maliyetle antiviral özellik kazanacağını belirten Yılmaz, “Yaş meyve ve sebze üretiminde dünyada ilk sıralarda yer alan Türkiye’nin, salgın karsısında uygulayacağı yaratıcı çözümlerle bu durumdan en az hasar ile çıkması mümkün. İhracat mart ayında Covid-19 salgınının etkisiyle geçen yılın aynı ayına göre yüzde 17,81 azalarak 13 milyar 426 milyon dolar oldu. Bu durum Türkiye’nin en önemli ihracat kalemi olan yaş meyve sebze sektöründe de yıkıcı sonuçlar oluşturabilir. BioCoBloc’la dünyada ilk defa koronavirüsü taşımadığı kanıtlanan özel etiketli meyve ve sebze ürünleri oluşturulacak. Yaş meyve sebze sektöründe 2020 yaz dönemi gelmeden alınacak önlemlerle tüketiciye, üreticiye ve ihracatçıya katkı sağlamayı hedefliyoruz. Tüketiciler de internet üzerinden ürüne ulaşabilecek.”
2018 yılında kurulan gıda teknoloji şirketi Hyggefoods, sürdürülebilir üretim modelleriyle değişen tüketim alışkanlıklarına uygun bitkisel içerikli inovatif ürünler tasarlayıp imal ediyor. Şirketin Yıldız Teknopark’taki laboratuvarlarında yoğun Ar-Ge çalışmaları yürütülüyor.