Connect with us

Finans & Ekonomi

ŞİRKETLER İÇİN MÜŞTERİ SADAKATİNİN KODLARI…

Covid-19 salgını, ticaretin dijital platformlara kayma eğilimini hızlandırdı. Şirketlerin müşterileriyle duygusal bağ kurabilmeleri bu süreçte daha da önem kazandı. Dijital pazardaki rekabet ortamında sadakat oluşturabilmek bir hayli zor. 2008 yılından bu yana yazılım, tasarım, sosyal medya, dijital pazarlama ve sadakat uygulamaları konularında markalara hizmet veren Markakod’un CEO’su Ahmet Göker, müşteri sadakati sağlamanın ve bunu sürdürülebilir kılmanın şifrelerini anlattı.

 

Markakod CEO’su Ahmet Göker, müşteri-marka ilişkisinde başarıya giden yolun müşteriye sunulan deneyimlerden geçtiğini söylüyor. “Marka ya da ürününü farklılaştırarak ön plana çıkaracak kurumsal kimlik çalışmalarının önemine” işaret eden Göker salgın döneminde müşteri sadakati kaygısı güden markalara şunları tavsiye ediyor:

KİŞİSEL TERCİHLERE DEĞER VERİN
Müşterinin “tek seferlik” olmamasını sağlayan en önemli nokta markaya ait bellekte yatan duygular ve deneyimlerdir. Müşteriler para kaynağı değil, bireylerdir. Dolayısıyla müşterilerin en önemli beklentisi, bir birey olarak saygıdır. Koronavirüs ve benzeri kriz dönemlerinde, kişisel tercihlerine değer veren ve bunu hissettiren markaların müşteri sadakati konusunda bir adım daha önde olduğu unutulmamalıdır.

Ahmet Göker-Markakod CEO’su

ŞİKAYETLERE KULAK ASIN
Markanız, kurumunuz ya da sunduğunuz hizmet ne kadar eksiksiz ve iyi olursa olsun her müşterinin dönem dönem bir takım şikayetleri olabilir. Sadakat yaratmanın önemli unsurlarından biri de müşterilerin şikayetlerine kulak asılmasıdır. Özellikle herkesin evlere kapanmak zorunda olduğu salgın ve benzeri beklenmeyen dönemlerde…. Bu noktada yapılması gereken ve ileride markaya avantaj sağlayacak olan etken müşteriyi hemen dinlemek ve sorunun çözümüne dair anında öneriler ve çözümler sunmaktır.

ÖDÜLLENDİRME VE SÜRPRİZLERLE MUTLU EDİN
Koronavirüs dönemi, beraberinde getirdiği kaygı ve endişe gibi duygular dolayısıyla müşterilerin mutluluğa en çok ihtiyaç duyduğu dönemlerden biri durumunda. Müşteriyi mutlu etmenin bir başka yolu da ödüllendirme ve sürprizlerdir. Özellikle markaya sadık olan müşterilerin beklediği bu durum, başarılı olan markaların en sık uyguladığı yöntemlerdendir. Bu gibi kritik dönemlerde mutluluk yaratmak, sadık müşterilerinizi elinizde tutmanızı sağlayacak ve müşterilerin yanı sıra markayı da mutlu edecektir. Ayrıca yaratılan bu mutluluklar yeni müşterilere de kapıları açacaktır.

SALGIN SÜRECİNE ÖZGÜN DENEYİMLER SUNUN
Günümüz rekabet dünyasında, markalar ya da kurumlar müşteri deneyimini geliştirirken genelde sıradan ve yapılmış olan deneyimler sunarlar. Bu durum müşterilerde sıkılganlığa ve sıradan olandan uzaklaşmaya neden olabilir. Bu gibi risklerden kaçınarak daha önce yapılmamış, salgın sürecine özgün olan deneyimler sunmanın, markayı diğerlerinden ayıracağını unutmayın.

NELERİ DOĞRU YA DA YANLIŞ YAPTIĞINIZI ANALİZ EDİN
Başarılı olmak isteyen her markanın mutlaka dikkat etmesi gereken noktalardan biri de verileri kullanarak analiz etme becerisine sahip olmasıdır. Salgın sürecinde nelerin doğru ve yanlış yapıldığını analiz etmek, nelerin geliştirileceğini ortaya çıkarır. Dolayısıyla mevcut olan verileri kullanarak, müşteri deneyimini geliştirecek stratejiler oluşturabilirsiniz. Bu yöntem hem müşteriye daha yakın olmanızı sağlayacak hem de müşterinin ne istediğini tahmin etmenize olanak sunacaktır.

DANIŞMANLIK HİZMETLERİNDEN YARARLANIN
Her markanın, içinde bulunduğu sektör ve sunduğu hizmetler dolayısıyla müşteri kitlesi ve dolayısıyla bu kitlelerin de beklentileri farklıdır. Uzmanlığıyla dijital alanda yetkin ve aynı zamanda da bu gibi kritik dönemlerde kriz sürecini marka adına doğru stratejiler ve adımlarla yönetecek danışmanlık hizmetlerinden mutlaka yararlananın.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir