Connect with us

Dünya Gündemi

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BÜYÜK KAYIP…

Yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını yüzünden dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de birçok otomotiv fabrikası üretime ara verdi. Autofocus Otomotiv Yönetim Danışmanlığı kurucusu Uğur Sakarya, sektörü zorlu bir üç ay beklediğini belirterek “Otomotiv sektörü Mart’ta Koronavirüs sebebiyle, 15 bin adet satış kaybetti.” dedi.

 

DÖRT AYLIK DÖNEMDE 120 BİN KAYIP
Salgın öncesinde Nisan, Mayıs ve Haziran’da yaklaşık 185 bin araç satışı öngörüldüğünü ifade eden Sakarya, virüsün otomotiv sektöründeki üç aylık döneme ilişkin satış beklentisini 80 bine gerilettiğini ve Mart da hesaba katıldığında en az 120 bin adetlik kayıp yaşatacağını söyledi.

SON ÇEYREKTE TOPARLANMA İHTİMALİ VAR
Otomobil pazarında Mart’ta 65 bin adet satış öngörüldüğünü ancak ayın ortasından itibaren satışların durma noktasına gelmesiyle sayının 50 binde kaldığını vurgulayan Sakarya, virüs sonrası için şunları kaydetti: “Virüsün etkisinin Haziran’dan itibaren azalması halinde, biriken talebin yılın geri kalanında ve özellikle son çeyrekte realize olmasıyla, bu kayıpların büyük ölçüde kapanacağını düşünüyoruz.”

Uğur Sakarya

ÜRETİM TESİSLERİ NİSAN BOYUNCA ÇALIŞMAYACAK
Sakarya’nın Avrupa ve Türkiye otomotiv pazarına ilişkin genel değerlendirmesi şöyle: “İtalya yüzde 85 düşüşle başı çekerken, satışlar Fransa’da yüzde 72, İspanya’da yüzde 69 düşüş gösterdi. Muhtemelen benzer süreci Türkiye de yaşayacak. Ülkemizde Nisan’da, Mart’a göre yüzde 50 düşüş olması muhtemel. Bu bağlamda, Mayıs da çok farklı olmayacaktır. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de neredeyse tüm üretim tesisleri Nisan boyunca çalışmayacak ya da çok kısıtlı çalışacak. Dolayısıyla bir süre boyunca satacak araç da olmayacak. Çin’de satışların Mart’ta nispeten toparlanmış olması, bize Türkiye otomotiv pazarının da Haziran’dan itibaren kademeli olarak toparlayacağı umudunu veriyor.”

 

ÇİN PAZARINDAKİ İYİLEŞME ÜMİT VERİYOR
Sakarya, Çin pazarındaki tabloya şu ifadelerle açıklık getirdi: “Ocak ayında yüzde 20 düşüş yaşayan Çin otomobil pazarı, salgının zirve yaptığı Şubat’ta yüzde 80 düşüş göstermişti. Mart sonuçları tam olarak açıklanmamış olsa da beklenti, Mart’ta Şubat’ın yaklaşık 4 katı satış yapılmış olması ve düşüşün yüzde 40 seviyelerine inmesi yönünde. Çin pazarının lideri Volkswagen’in üst düzey yöneticisinin ‘İki üç ay içinde krizin etkilerinin geride kalacağı yönünde temkinli iyimserlik içindeyiz. İşlerin toparlandığına dair birçok işaret var. Yıl ortasında geçen yıl planladığımız seviyelere gelmiş olacağız. Umut Çin pazarına geri dönüyor.’ şeklindeki ifadeleri Türkiye’de Haziran’dan itibaren toparlanmanın başlayacağı sinyallerini veriyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir