Connect with us

Finans & Ekonomi

“TARIMSAL KALKINMA, KADIN GİRİŞİMCİ AĞIRLIĞINA ENDEKSLİ”

Tarım sektöründe 252 bin kadının kendi hesabına çalıştığını ve 2 bin kadın işveren bulunduğunu belirten KAGİDER Başkanı Emine Erdem, Migros’la gerçekleştirdikleri “Tarımda Kadın Girişimci Geliştirme ve Hızlandırma Programı” kampında; sektördeki kadın ağırlığının çoğalması, özellikle de kadın girişimciliğinin yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladı. Migros Pazarlama ve Yurtdışı Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Cem Rodoslu ise cirolarının yüzde 77’sinin tarıma dayalı olduğunu belirterek “Tarım Türkiye’nin petrolü.” dedi.

 

Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) Başkanı Emine Erdem, “Tarımda Kadın Girişimci Geliştirme ve Hızlandırma Programı” kampının açılışında tarımın ve bu sektördeki kadın girişimcilerin Türkiye açısından önemini vurguladı.

KAGİDER ve Migros iş birliğiyle 8-9 Şubat tarihlerinde düzenlenen ve tarımla ilgili konuların tüm boyutlarıyla ele alındığı programa tarım sektöründe en az 1 en fazla 3 yıldır faaliyet gösteren 75 kadın girişimci katıldı.

“TARIM, STRATEJİK BİR SEKTÖR”
“Dernek olarak biz 4T diye ifade ettiğimiz stratejimiz kapsamında kadın girişimcileri teknoloji, toplum, ticaret ve tarımda güçlendirilmesine büyük önem veriyoruz.” diyen Erdem, tarımın geri plana atılamayacak ve ihmal edilmeyecek kadar stratejik bir sektör olduğunun altını çizdi.

“TARIMDA KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ YAYGINLAŞMALI”
Tarım sektöründe 252 bin kadının kendi hesabına çalıştığını ve 2 bin kadın işveren bulunduğunu belirten Erdem, sektördeki kadın ağırlığının çoğalması, özellikle de kadın girişimciliğinin yaygınlaştırılması gerektiğini söyledi.

Cem Rodoslu ve Emine Erdem

“ÖNCELİKLE KIRSALDAKİ KADINLARI DESTEKLEYECEĞİZ”
Tarımın Türkiye’deki katma değere ve kalkınmaya katkısının ancak “kadının tarımda ağırlık kazanmasıyla” artabileceğine işaret eden Erdem, devamında şunları dile getirdi: “Bizim öncelikli hedefimiz kırsalda gıda, tarım, hayvancılık, arıcılık ve balıkçılık gibi farklı alanlarda kadın girişimcileri desteklemek ve sayılarının artmasına katkıda bulunmaktır. Burada yapılacak konuşmalarda ciddi bir bilgi paylaşımının gerçekleşeceğine ve katılan girişimci kadınlar için çok yararlı olacağına inanıyorum.”

“MİGROS CİROSUNUN YÜZDE 77’Sİ TARIMA DAYALI”
Migros Pazarlama ve Yurtdışı Operasyonları İcra Kurulu Üyesi Cem Rodoslu ise cirolarının yüzde 77’sinin tarıma dayalı olduğunu ifade ederek, “Tesislerimizde her yıl ortalama 400 bin ton sebze – meyveyi işliyor ve Türkiye’nin 81 ilindeki mağazalarımıza sevk ediyoruz. Bundan 10 yıl önce Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığımız önderliğinde Türkiye’de bir ilk olarak başlattığımız, meyve sebze ürünlerinde ‘İyi Tarım Uygulamalarını’ tarımın birçok alanına genişlettik.” dedi.

“TARIM, TÜRKİYE’NİN PETROLÜ”
Her tarımsal yatırımın aynı zamanda geleceğe yatırım anlamına geldiğini kaydeden Rodoslu, şöyle konuştu: “Tarım Türkiye’nin petrolü. Doğal olarak sürdürülebilir tarım için çiftçilerimizin bilinçlendirilmesi ve desteklenmesi çok önemli. TÜİK’in son istihdam verilerine göre; tarımda istihdam edilen 5,2 milyon kişinin, 2,3 milyonunu kadınlar oluşturuyor. Kadınların dahil olmadığı bir üretim ve ekonomik kalkınma süreci düşünülemez. KAGİDER ile yaptığımız bu işbirliği sayesinde, kadınlarımızın büyük emeklerle ürettikleri ürünlerin hak ettikleri değeri görmesi için eğitim ve danışmanlık vereceğiz. Programda eğitim gören kadın üreticimizin Migros standartlarında yaptıkları tüm üretimleri de mağazalarımızda müşterilerimizle buluşturacağız.”

KAMPTA NELER KONUŞULDU?
Tarımda Kadın Girişimci Geliştirme ve Hızlandırma Projesi Sorumlusu, KAGİDER Finansa Erişim ve Girişimci Destek Strateji Grubu Başkanı ve KAGİDER Yönetim Kurulu Üyesi Berrin Kuleli’nin de proje hakkında bilgiler aktardı.

Programın ilk gününde “dünyada ve Türkiye’de tarıma dair gelişmeler, iklim değişikliğinin oluşturduğu tehdit, tarımda pazara ve finansa erişim, tarım sektöründeki çalışma koşulları ve tarımda yeni teknolojiler” konuları üzerinde duruldu.

İkinci günde “markalaşma ve satış teknikleri ile gıda harcamalarında dünyada değişen tüketici talepleri ve eğilimler” hususunda bilgiler paylaşıldı. Etkinlik grup sunumlarıyla devam etti.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir