Connect with us

Araştırma ve Raporlar

DİJİTAL PAZARLAMANIN ŞİFRELERİ…

Dijital pazarlamanın etkinliği her geçen yıl artıyor. Tüketicilerin yüzde 91’i online alış veriş yapıyor ve interaktif içerik görme eğiliminde. 2016’da dijital medya için dünya çapında 191 milyar dolar harcandı. Tutar tahminlere göre 2021’de 375 milyar dolara yükselecek. Smart 360 Ajans Başkanı Aylin Tunalı, dijital pazarlama profesyonellerinin önümüzdeki dönemde daha büyük bütçeleri yöneteceğine dikkati çekiyor.

 

 

Teknolojideki ilerlemelere paralel olarak dijital pazarlama da hızla değişmeye ve gelişmeye devam ediyor. Dünya genelinde 2016 yılında 191 milyar dolarlık dijital medya harcaması yapıldı. Bu alandaki harcama tutarının 2021’de 375 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

DİJİTAL PAZARLAMA YÖNETİCİLERİ DAHA BÜYÜK BÜTÇELERE HÜKMEDECEK
Dijital pazarlama ve 360 derece iletişim hizmetleri sunan Smart 360 Ajans Başkanı Aylin Tunalı, dijital pazarlama yöneticilerinin önümüzdeki dönemde daha büyük bütçelere hükmedeceğinin altını çiziyor ve “SEO’dan, PPC kampanyalarına, otomasyonlardan mesajlaşma uygulamalarına kadar birçok yenilik ve trendin; gelişen teknoloji ve değişen mecra algoritmalarıyla birlikte her geçen gün su yüzüne çıktığını” söylüyor.

Smart 360 Ajans Başkanı Aylin Tunalı

Tunalı, hem dijital pazarlamaya hem de markalara yön verenlerin 2020’de hangi noktaları göz önünde bulundurmaları gerektiğine ilişkin şunları ifade ediyor:

AKILLI ASİSTANLAR VE SESLİ ARAMA
“Akıllı asistanlar, sahiplerinin hayatını kolaylaştırmak amacıyla sesli komut ile çalışan ve soru yanıtlayan, basit görev tamamlayan sanal yapay zeka ürünleridir. Siri, Alexa ya da Google Assistant gibi uygulama veya cihazlar akıllı asistanlara örnek olarak düşünebiliriz. Akıllı hoparlörlerin de yaygınlaşmasıyla birlikte kullanıcılar, git gide daha çok sesli komut vermeye ve sesli arama yapmaya başlıyor. Dolayısıyla markaların da özellikle mobil uyumlu sitelerini sesli aramalara göre optimize etmeye başlaması ve sesli aramaya uygun içerikler üretmesi gerekiyor.”

İNTERAKTİF İÇERİKLER
“Tüketicilerin yüzde 91’i online alışveriş yaparken daha interaktif içerikler görmek istediklerini belirtiyor. Instagram’ın alışveriş yapılabilir postları (shoppable posts) ya da yüz filtrelerinin 2019’u domine ettiğini biliyoruz. 2020’de bu trendin artarak devam edeceğini söyleyebiliriz. Bu nedenle dijital pazarlama aktiviteleriniz içine AR/VR, 360 derece video, anketler, testler vb. interaktif içerikleri mutlaka dahil etmelisiniz.”

MİKRO INFLUENCER MARKETİNG
“Influencer marketing, dijital pazarlamanın diğer alanlarına göre 11 kat daha fazla yatırım getirisi (ROI) sağlıyor. Bu nedenle son yıllarda markaların vazgeçilmezi haline gelen influencer işbirlikleri, önümüzdeki yıllarda da eksenini daha az takipçili fakat etkileşim oranı yüksek mikro influencer işbirliklerine kaydırarak önemini korumaya devam edecek. Instagram’ın bu trendi gözeterek 2019’da çıkardığı yeni ürünü “Branded Content Ads” yani markalı içerik reklamlarıyla, işbirliği haline olduğunuz influencer’ların kendi hesaplarından paylaştıkları markalı içeriklerin verilerini görebiliyor ve reklamlarını verebiliyorsunuz. Önümüzdeki dönemde bu reklam modeliyle birçok influencer işbirliğini daha sık göreceğiz.”

PODCAST DİNLEME ORANI 2019’DA 14 MİLYON ARTTI
“Edison Research’ın yaptığı bir araştırma; haftalık podcast dinleme sayısının 2019 yılında 14 milyon artığını ortaya koyuyor. Podcast, kullanıcıların aktifleşen ve yoğunlaşan günlük hayatında kolaylıkla tüketebileceği ve tüketirken başka işlerle de uğraşabileceği pratik bir format olması nedeniyle son yıllarda popülerliğini artırmış durumda. Özellikle Spotify mecrasının da kullanım oranının iyice artması, podcastlerin dinlenme oranını da aynı şekilde yükseltiyor. Podcastler, önümüzdeki günlerde git gide daha çok tüketilen bir içerik formatı olacak gibi gözüküyor.”

S-TİCARET (SOCIAL COMMERCE) VE INSTAGRAM SHOP
“Social commerce yani sosyal ticaret, kısaca sosyal medya ile e-ticaretin birleşmesi anlamına geliyor. Instagram’ın geçtiğimiz yıllarda çıkardığı shoppable post yani alışveriş yapılabilir post özelliği, markanın Instagram içeriğine dokunduğunuzda içerikteki ürünün adını ve fiyatını bir etiket formunda görmenizi ve bu etikete tıkladığınızda da markanın e-ticaret sitesine, ürünün detay sayfasına gitmenizi sağlıyor. Bu özellik, ülkemize önce büyük markaların daha sonra da kademeli olarak diğer markaların kullanımına sunuldu. Kısa bir süre içinde başvuran büyük-küçük her marka; bu özelliği kullanabilmeye başlayacak. 2019’un sonlarında Amerika’da Instagram, shoppable post özelliğini bir adım ileriye götürerek kullanıcıların e-ticaret sitesine gitmeye gerek kalmadan alışverişi Instagram içinde bitirebilmesini sağlayan “Instagram checkout”u kullanıma açtı. Şimdilik sadece Adidas, Burbery, MAC Cosmetics gibi Instagram’ın anlaşmalı olduğu 25 markanın kullanabileceği bu özellik, ilerde tüm markaların erişimine açıldığında e-ticaret yerini git gide daha da çok s-ticaret’e bırakacak ve Instagram bu alanı domine eden en büyük oyunculardan biri olacak gibi görünüyor.”

TİKTOK 1 MİLYAR KULLANICIYA ULAŞTI
“Geçtiğimiz aylarda bir milyar kullanıcıya ulaşarak dünyanın bir milyar kullanıcıya en hızlı ulaşan sosyal medya platformu olan popüler mecra TikTok, Z jenerasyonunun yeni gözdesi olarak görülüyor. Facebook’un yaşlanması, Instagram’ın ise ticarileşmesinden yakınan Z jenerasyonu, daha özgürce, “saçmalayarak” içerik üretebildiği ve daha az reklam gördüğü bu yeni mecrada aktif olmaya devam edecek. İnternet dünyasına yeni bir soluk getiren TikTok, şimdiden kendi fenomenlerini de yaratmış durumda. Türkiye’deki kitlesini yeterince “seçkin” bulmadığı için bu mecrada içerik üretmeyi düşünmeyen markalar, TikTok kitlesi genişledikçe bu kararlarından vazgeçecek gibi duruyor.”

GENİŞLETİLMİŞ GERÇEKLİK (EXTENDEN REALITY-XR)
“Genişletilmiş Gerçeklik (XR), daha sürükleyici dijital deneyimler oluşturmak için kullanılan birçok yeni teknolojiyi kapsayan bir terim. Daha spesifik olmak gerekirse sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik (MR) kavramlarının toplamı diyebiliriz. Bu teknolojiler son yıllarda; Oculus Rift, Vive kulaklıklar gibi video oyunlarında en son teknolojiyi sağlayan ürünler sayesinde ya da mobilde Instagram filtreleri, Pokemon-Go gibi oyunlarla hayatımızdaki yerini almış durumdaydı. Daha çok eğlence ve oyun sektöründe karşımıza çıkan bu teknolojiler, donanımların gelişmesi ve işlemci kapasitelerinin artmasıyla birlikte hayatımıza git gide daha çok entegre olacak. Bilgisayar kaynaklı verileri istediğimiz anda istediğimiz yerde, ister gerçek mekanlar ve objeler üzerinde istersek de tamamen sanal ortamlar içinde görüntüleyebileceğiz. Müşterilerle etkileşim kurmak için yeni yollar sunmanın yanı sıra, genişletilmiş gerçeklik teknolojisi eğitim ve simülasyon alanları için de yaygınlaşacak.”

WEB PUSH BİLDİRİMLERİ
“Web push bildirimleri giderek popülerleşiyor ve email pazarlamasının önüne geçmeye başlıyor. 2019’da online mağazaların %85’i web push bildirimlerini kullandı. İstatistiksel olarak markaların haber bültenlerine (newsletter) abone olan kişi sayısının iki katı web push bildirimi almak istiyor. Bir haber bülteni emailinin kullanıcı tarafından açılması ortalama 6.4 saat sürerken, web push bildirimleri anlık olarak kullanıcıların karşısına çıktığı için daha çok tercih ediliyor. Kişisel Verilerin Korunması ile ilgili düzenlemeler, email pazarlamasının gücünü azaltırken, daha genç kullanıcılar markalarla etkileşime girerken daha az temas noktasını tercih ediyor. Bu nedenle email almak yerine push bildirimi almayı tercih ediyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir