Connect with us

Finans & Ekonomi

“OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜCÜNÜ İÇ PAZARDAN ALIYOR”

Otomotiv sektörünün gücünü iç pazardan aldığını ifade eden TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Türkiye pazarının daralmasının ve ülkede üretilen araçların iç pazardaki satışlarının düşmesinin” tedarik sanayicilerinin aşması gereken önemli sorun olduğunu vurguluyor.

 

 

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “2019 ve Gelecek Değerlendirmesi” başlığıyla yaptığı açıklamada, “2019 yılı, dünya otomotiv sektörü açısından pek iç açıcı bir yıl olmadı. Ekim ve Kasım ayları sonuçlarına bakarak, dünya otomobil üretiminde ve satışlarında yüzde 6 seviyesinde bir daralma olması muhtemel.” dedi.

“ÖNÜMÜZDEKİ 2 YIL MEVCUT DURUM KORUNACAK”
Kanca, iç pazarın 2019’daki genel performansını ise şu ifadelerle kritik etti: “Türkiye otomotiv sektörü ise 2019 yılını, hükümetin sağladığı farklı teşviklerin olumlu katkısı ile öngörülenden daha küçük bir daralma ile kapatacak. Hem ÖTV desteği hem de hurda teşviki sayesinde iç pazar satışlarında bir miktar iyileşme sağlansa da 2018 yılına göre düşüş ile yılı tamamlayacağız. Üretimde ve ihracatımızda da tablo pek farklı değil; bununla birlikte bu daralmanın, küresel ticaretteki dalgalanmaların bir sonucu olduğunu biliyoruz.
Önümüzdeki 2 yıllık süreçte sektörel anlamda mevcut durumun korunacağını öngörüyoruz.”

“YERLİ ÜRETİMDEKİ İÇ PAZAR DÜŞÜŞÜ EN ÖNEMLİ SORUN”
“Ülkemizde üretilen araçların yüzde 77’si Avrupa Birliği (AB) pazarına ihraç ediliyor ve 2020 yılında AB pazarında küçük de olsa bir daralma bekleniyor.” diyen Kanca, açıklamasını şöyle sürdürdü: “Her zaman dile getirdiğimiz gibi otomotiv sektörü gücünü iç pazarından almaktadır. Türkiye pazarının daralması ve ülkemizde üretilen araçların iç pazardaki satışlarının düşmesi, tedarik sanayicilerinin aşması gereken önemli bir sorun. Dolayısıyla, iç pazarın potansiyelinin gerisinde kalmaması için hükümetin sunduğu teşvikler son derece önemli.”

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca

“SADECE İHRACATLA SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME İMKANSIZ”
Kanca sektörün ihracat boyutuna ilişkin şu bilgi ve görüşleri kaydetti: “Dış pazarlarda daralma yaşanırken iç pazarın da düşmesi, sektörün rekabetçiliğini olumsuz etkiliyor. Türkiye tedarik sanayi ihracat sıralamasında dünyada 23. sırada yer alıyor, ana sanayi ihracatında ise Türkiye 14. sırada geliyor. Yani tedarik sanayi olarak ihracatımızı artırma potansiyeline sahibiz. Tabii ki sadece ihracat ile sürdürülebilir bir büyüme elde etmek de mümkün değil. Dolayısıyla, orta ve uzun dönemde sektörün yeni teknolojilere yönelik olarak kendini geliştirmesi gerekiyor. Yapılan araştırmalara dayanarak, 2025’te dünyada üretilecek araçların en az yarısının hibrit veya tam elektrikli araçlardan, 2030’da ise en az yarısının tam elektrikli olacağını düşündüğümüzde, Türk otomotiv sanayi olarak kat etmemiz gereken çok yolumuz olduğunu biliyoruz. Bu dönemde araçların sürüş açısından otonom hareket edebilme kabiliyetlerinin de artacağını ve otomotiv tedarik sanayi açısından birçok yeni ürüne ihtiyaç olacağını söyleyebiliriz.”

“OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇ ÜRÜN LİSTESİ NETLEŞTİRİLMELİ”
“Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından başlatılan “Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi” kapsamında otomotiv sektörü için ürün listesinin netleştirilmesi ve yatırımcı çağrılarına çıkılması sürecinin bir an önce tamamlanmasını” beklediklerini vurgulayan Kanca, sözlerini “Türkiye’nin Otomobili’nin lansman töreni sonrasında tüm toplumumuzda görülen birlik ve beraberliğin, duyulan gururun ve toplumun tüm kesimlerince yaşanan mutluluğun örnek olacağına ve 2020’de bu ruh etrafında kenetleneceğimize inanıyoruz.” cümlesiyle bitirdi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir