Connect with us

Reel Sektör

ZENGİN: “TÜRK KOZMETİK SEKTÖRÜNÜN ÖNÜNÜ AÇACAĞIZ”

Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, 2020 Nisan’da devreye girecek 12 bin metrekarelik yeni tesisleriyle üretimlerini 18 milyondan 45 milyon adede, 2019’da 10 milyon dolar civarında olan ihracatlarını ise 25 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. 6 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını ve renk seçenekleriyle ürün çeşitlerinin 900’ü geçtiğini açıklayan Zengin; Gizzene ve Isabelle Dupont markalarının Türk kozmetik sektörünün uluslararası piyasalarda önünü açacağını ifade etti.

 

Türkiye ekonomisi 2018 yılında 27,6 milyar dolar cari açık verdi. Bunda kozmetik ithalatının önemli bir payı söz konusu. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nce (TOBB) hazırlanan “Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Sektör Raporu’na” göre 2017’de yurt dışından -207 milyon liralık bölümü dudak ve göz makyaj malzemesi olmak kaydıyla- 794,8 milyon dolarlık kozmetik ürün satın alındı. Bu tutar 2018’deki cari açığın yaklaşık 35’te birine denk geliyor. Kozmetik ithalatımız 2014’te 753,7; 2015’te 705,3 ve 2016’daysa 722,6 milyon dolar.

6 kıtada 50’yi aşkın ülkeye ürün satan Giz Kozmetik, yeni markalarla dünya pazarında rekabet gücü kazanmayı ve dolayısıyla Türkiye’nin sektördeki cari açığını kapatmayı amaçlıyor.

FAS’TAN FİLİPİNLER’E KADAR SATIŞ

4 bin 500 metrekarelik tesisleriyle Türkiye’nin en büyük kozmetik ve kişisel bakım malzemesi imalatçıları arasında yer alan şirket; Ukrayna, Fas, Gana, Bangladeş, Tunus, Romanya, Irak, Paraguay, Kanada ve Malezya’nın yanı sıra Hint Okyanusu’ndaki Mauritius adasından Filipinler’e kadar farklı noktalara ürün satışı gerçekleştiriyor.

150’DEN FAZLA ÜRÜN ÇEŞİDİ
Kendilerininkilerinin yanı sıra 32 yabancı markaya da özel üretim (private label) yaptıklarını söyleyen Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin; Gizzene, Isabelle Dupont ve LEA markalarıyla kozmetik, kişisel bakım, aksesuar, parfüm ve ev temizliği gruplarında 150’den fazla ürün çeşidini piyasaya sunduklarını ifade etti.

İHRACAT HEDEFİ 25 MİLYON DOLAR

2020 Nisan’da devreye girecek 12 bin metrekarelik yeni tesisleriyle üretimlerini 18 milyondan 45 milyon adede, 2019’da 10 milyon dolar civarında olan ihracatlarını ise 25 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini açıklayan Zengin; renk seçenekleriyle ürün çeşitlerinin 900’ü geçtiğini; Gizzene ve Isabelle Dupont markalarının Türk kozmetik sektörünün uluslararası piyasalarda önünü açacağını dile getirdi.



KADINLARA POZİTİF AYRIMCILIK…

Pozitif ayrımcılıkla istihdamın yüzde 60’ını kadınlara ayırdıklarını kaydeden Zengin, kadınlar için gelir modeli oluşturduklarının altını çizdiği LEA markasına ilişkin şu bilgileri aktardı: “Kadınların iş hayatında daha fazla yer alması gerektiğine inanıyoruz. Bu sebeple LEA markamızı satış temsilcileri ve kataloglar üzerinden müşterilerimizle buluşturuyoruz. Sistemimiz satış temsilcilerine sektörün en yüksek kâr payını sunuyor. Sadece Marmara bölgesinde 40 bin temsilciye ulaştık ve kataloglarda 6’ncı baskıyı yaptık. Planımız zaman içinde LEA adını verdiğimiz bu kanalımızı yurt dışına da açmak.”

Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir