Connect with us

Finans & Ekonomi

“KOBİ’LERE DİJİTAL DÜNYADA KLAVUZLUK YAPIYORUZ”

Partners Turkey Yöneticisi Çiğdem Ulupınar, öncelikle hizmet sundukları işletmenin dijital hedefini belirlediklerini, ardından buna ulaştıracak strateji ve taktikleri geliştirdiklerini kaydediyor.

 

 

 

KOBİ’lerin dijital dünyadaki dönüşümünü çok önemsediklerini ve bu konudaki ihtiyaçlarını karşılayan strateji raporlar hazırladıklarını ifade eden Partners Turkey Yöneticisi Çiğdem Ulupınar, “dijitaldeki en büyük korkunun karmaşa ve belirsizlik sebepli kararsızlık olduğunu” ve “ ilk adımın nasıl atılacağının hesaplanamadığını” gözlemlediklerini söylüyor.

-Öncelikle kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz?

1999 senesinde Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü’nden mezun oldum. Üniversite yıllarından itibaren medyanın her alanında TV, reklam ve sinema içerik üretiminde aktif olarak sahada ve satış kısmında çalıştım. 2009 yılında deneyimlerime dijital mecraları da ekledim. Dijital medyada pazarlama ve strateji geliştirme konularında eğitimler aldım ve profesyonel olarak Partners Turkey çatısında bir araya geldiğimiz ekibimizle hizmet vermeye başladık.

“DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ ÇOK ÖNEMSİYORUZ”
-“Partners Strateji Raporu” nedir?

Özellikle Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ) dijital dünyadaki dönüşümünü çok önemsiyoruz. Onların dijital dönüşüme, mobil ve sosyal ağlarda varlık gösterip işlerini geliştirmeleri, dolayısıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunma fikri ve buna vesile olabilme şansı bizi çok heyecanlandırıyor. KOBİ’lerin dijitaldeki en büyük korkularının karmaşa ve belirsizlik nedenli kararsızlık olduğunu ve ilk adımı nasıl atacaklarını hesaplayamadıklarını gözlemledik. Bunun için Türk lobisinin dilinden anlayan, derdini bilen, senelerdir onlarla bir arada oluşumuzdan dolayı ihtiyaçlarına yönelik bir kılavuz niteliğinde olan Partners Strateji Raporu’nu hazırladık.

-Dijital Strateji üzerine bir yapı kurma fikri nereden doğdu?

Tamamen strateji üzerine bir ajans kurma fikri Amerikalı partnerimizden geldi.
Yaklaşık olarak bir sene kadar KOBİ’leri ve dijital dünyadaki faaliyetlerini inceledik ve buna göre bir hizmet modeli geliştirdik.

“ÖNCELİĞİMİZ ADIMLARIN BİLİNÇLİ ATILMASI”
-Buradaki öncelikli amacınız nedir?

Buradaki öncelikli amacımız KOBİ’lerin “dijital dünyaya” bilinçli adım atmaları ve şirketleri hakkında ve yapacakları strateji hakkında önbilgi alarak ilerideki alacakları hizmetler konusunda daha etkili isteklerde bulunabilmeleri.

-Strateji raporunuzu kaç günde hazırlıyorsunuz ve bu hizmet karşılığı ne kadar bir ücret alıyorsunuz?

Strateji raporumuzu 7 günlük bir çalışmayla hazırlıyoruz. Raporumuz 2.000 TL + KDV. Bu ücrete 6 ay sonra yapacağımız analiz raporları da dahil.

-Kaç kişilik bir ekiple bunu üretiyorsunuz?

Ben dâhil toplam 6 kişilik bir ekip raporu hazırlıyoruz. Buradaki fayda birim başına bölünüyor. Amaç birim başına bölündüğünde KOBİ için maksimum ekiple ve minimum ücretle hizmet verebilmek. Tüm ekip tek bir konuya konsantre oluyor ve bu bize zaman kazandırıyor. Bu sebeplerle Strateji Raporumuzun fiyatını düşük tutabiliyoruz.

“HEDEF, STRATEJİ VE TAKTİKLERİ BELİRLİYORUZ”
-Rapor hizmetiniz neleri kapsıyor?

Raporumuzda öncelikle analiz bölümü oluyor. İşletmenin sitesi içerikler dâhil her yönüyle inceleniyor ayrıca dijital mecrada ve sosyal medyadaki geçmişi, rakipleri ve teknik çeşitli detayları kapsıyor. Daha sonra işletmenin dijital hedefini belirliyoruz ve bu hedefe ulaşacak stratejiyi hazırlıyoruz. Stratejiye göre taktikleri belirliyoruz ve taktiklerin uygulanma kısmı olan eylem bölümünü detaylı olarak açıklıyoruz. Kontrol kısmını raporu sunduktan sonra 6 ay içinde 2 defa ücretsiz olarak yapıyoruz.

-Sizce raporunuzun en önemli özelliği nedir?

Objektif; kolay bir şekilde anlaşılabilinir ve uygulanabilinir olması.

-Bu hizmete ne yoğunlukta bir talep söz konusu?

Ciddi talep geldi, öncelikle yakınlarımızın sahip olduğu işletmelerden yoğun talep aldık. Talep yoğun olsa da asla her bir şirket için ayıracağımız mesai değişmiyor, bundan asla taviz vermiyoruz.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir